معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزدگفت :

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همراهی و همکاری همه قوا می باشد

یزد (پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با تأکید بر ضرورت وجود رویکرد پیشگیری در قوانین مصوب، گفت: ضرورت دارد تا رویکرد پیشگیری در تصویب قوانین پررنگ‌تر شود.

کد مطلب: ۸۳۷۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همراهی و همکاری همه قوا می باشد

محمدحسین رحیمی‌زاده در جمع فعالین حوزه قضایی استان یزد با اشاره به تاریخچه تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، گفت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم موضوعی نیست که منحصراً قوه قضاییه به‌تنهایی از عهده آن برآید و در این راه نیانزمند همراهی و همکاری همه قوا هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با تشکیل معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه شاهد کاهش چشمگیر جرائم بوده‌ایم، اظهار داشت: این معاونت برنامه‌های خاصی را اجرا می‌کند؛ اما آن چیزی که از اهمیت خاصی برخوردار است و بایستی به آن توجه داشته باشیم، این است که موضوع پیشگیری از وقوع جرم هنوز به باور مسئولین نرسیده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بابیان اینکه مسئولین بایستی بپذیرد هزینه کردن در بخش پیشگیری نوعی سرمایه‌گذاری است، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر مسئولین هنوز به این باور نرسیده‌اند؛ لذا به نظر بنده در قوانین عمده‌ای که مجلس تصویب می‌کند، بایستی مقررات با رویکرد پیشگیری مورد تصویب قرار گیرد.

رحیمی‌زاده بیان داشت: در این راستا در بسیاری از موارد موفق بوده‌ایم؛ کمااینکه متأسفانه در بحث زمین‌خواری بر تأکید توجه به سند رسمی، تأکید بر اجرای دقیق مقررات ثبتی اسناد و املاک و تأکید بر اجرای کاداستر توجه ویژه‌ای نمی‌شود؛ لذا ضرورت دارد تا رویکرد پیشگیری در قوانین پررنگ شود؛ چراکه در بعضی از موارد که این رویکرد وجود داشته موفق بوده‌ایم.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر ضرورت وجود رویکرد پیشگیری در مسائل حقوق عامه، خاطرنشان کرد: هرساله در معاونت پیشگیری از وقوع جرم در سطح کشور برنامه‌های متنوعی در این راستا عمدتاً با کمک دستگاه‌های دیگر صورت می‌گیرد؛ همچنین خوشبختانه معاونت پیشگیری از وقوع جرم اخیراً در بحث مشارکت‌های مردمی به حوزه سمن‌ها ورود کرده است؛ درصورتی‌که برخی از مسئولین هنوز به این باور نرسیده‌اند که به سمت مشارکت‌های مردمی رفته و از ظرفیت آن‌ها به‌خوبی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار