رتبه استان همدان در سوادآموزی از میانگین کشوری بالاتر است

همدان (پانا) - معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: جایگاه استان در حوزه سوادآموزی برای جامعه هدف 10 تا 49 سال، بالاتر از میانگین کشوری است.

کد مطلب: ۸۳۷۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
رتبه استان همدان در سوادآموزی از میانگین کشوری بالاتر است

سعید شاهرخی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان این که یکی از اقدامات مهمی که آموزش و پرورش در خصوص معرفی استان به سایر استان‌ها انجام داده، برگزاری مسابقات ورزشی دختران کشور در همدان است، اظهار کرد: آموزش و پرورش نقش کلیدی و اساسی در این مهم دارد.

شاهرخی با اشاره به ثبت نام بیش از 37 درصد از دانش‌آموزان در پایگاه‌های اوقات فراغت، گفت: برنامه‌های پایگاه‌ اوقات فراغت باید غنی باشد تا موجب ارتقای روحیه اخلاقی و علمی دانش‌آموزان شود.

وی با بیان این که طرح هجرت یکی از طرح‌های موفق است که باید با قوت در تابستان دنبال شود، افزود: هدف از برگزاری این طرح تقویت روحیه خودباوری در دانش‌آموزان است که علاوه بر صرفه‌جویی مادی، معنویت را در بین آنها ارتقا می‌بخشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نرخ باسوادی در استان، گفت: سال گذشته همدان توانست پوششی بالاتر از میانگین تعریف شده را در برنامه خود داشته باشد.

وی با بیان این که باید برنامه‌ریزی بر اساس برنامه ششم توسعه باشد و اطمینان دارم همه دستگاه‌ها در ریشه‌کنی بی‌سوادی آموزش و پرورش را یاری می‌کنند، تصریح کرد: داشتن حتی یک نفر از بی‌سواد خود خسران بزرگی است و باید تلاش شود که افراد بی‌سواد استان در فاصله زمانی کوتاه مدت باسواد شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار