فرماندار اسلامشهر:

ثبت نام از دانش آموزان در مدارس بصورت کاملاً شفاف وبه دور از سلیقه صورت گیرد

اسلامشهر (پانا)-جلسه شورای آموزش و پرورش اسلامشهر به ریاست فرمانداروبا حضوراعضاءدر سالن شورای آموزش وپرورش منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۶۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام از دانش آموزان در مدارس بصورت کاملاً شفاف وبه دور از سلیقه صورت گیرد

در این جلسه حسن حبیبی پور ،مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در سخنانی با گرامیداشت دهه کرامت در زمینه اجرای طرح هجرت 3 اظهارکرد:یازده سال است طرح هجرت سه با همکاری سپاه سید الشهدا(ع)،شهرداری وآموزش و پرورش در راستای زیباسازی،به سازی و مرمت واحدهای آموزشی و حداقل امکانات در طول تابستان اجرا میگردد.

در ادامه جلسه ،کریمیان کارشناس ارزیابی عملکرد و رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش اسلامشهر نیز به تشریح نحوه ثبت نام دانش آموزان ،نظارت و ارزیابی با رعایت اصل تکریم ارباب رجوع وبرنامه های پایه دوازدهم در سال تحصیلی 98-97 پرداخت.

سخنران بعدی جلسه شورای آموزش و پرورش اسلامشهر ،امیراله حقیقی فرماندار اسلامشهر بودکه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه تابحال گلایه ای از سوی شهروندان درخصوص ثبت نام دانش آموزان در مدارس عنوان نشده ، اظهار کرد: ثبت نام از دانش آموزان در مدارس دولتی و واحد های آموزشی دیگر باید بصورت کاملاً شفاف صورت گیرد و در این زمینه نباید بصورت سلیقه ای عمل شود.
وی در ادامه با اشاره به نگرانی ها و دغدغه هایی که خانواده ها در خصوص شهریه های دانش آموزان دارند، افزود: باید وضعیت اقتصادی خانواده ها در اسلامشهر مورد توجه قرار گیرد و اگر افزایشی در شهریه ها وجود ندارد نباید اسلامشهر را با مناطق تهران قیاس کرد.
فرماندار اسلامشهر با تاکیدبه اینکه در امرمهم کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان باید علاوه بر آموزش دانش آموزان برای اولیاء آنان و خانواده ها نیز دوره های آموزشی برگزار شود، گفت: باید از کلیه امکانات شهرستان برای برگزاری دوره های آموزش همگانی برای اولیاء دانش آموزان استفاده کرد تا با آگاهسازی خانواده ها و هوشیاری والدین میزان آسیب های اجتماعی در شهرستان را کاهش داد.
وی همچنین درخصوص احتمال کاهش ۱۲ ساعتی کلاس های درسی دانش آموزان مقطع دوازدهم ، دوره دوم متوسطه نیز افزود: پیگیری های لازم از سوی شورای آموزش و پرورش استان تهران جهت متوقف ساختن اجرای این طرح در سال جاری انجام خواهد شد.
حقیقی ادامه داد: بسیاری از مدیران و معلمان مدارس و دبیرستانها اجرای این طرح را مفید نمی دانند و به نظر می رسد این تصمیم چندان کارشناسانه اتخاذ نشده و باید مورد بازنگری قرار گیرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش اسلامشهر درباره انتشار خبر رایگان شدن هزینه انشعابات آب، برق، گاز و... مدارس نیز تصریح کرد: در این زمینه اگر قانونی مصوب شده باید جهت اجرا ابلاغ شود تا مدیران مدارس نیز از بلاتکلیفی که در این زمینه دارند خارج شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فضای تعامل و همدلی که بین مسئولان شهرستان وجود دارد اشاره کرد و گفت: همکاری بسیاری خوبی بین آموزش و پرورش و شهرداری و شورای اسلامی اسلامشهر وجود دارد.
حقیقی بر ضرورت صرفه جوئی در مصرف آب و برق توسط شهروندان و اقشار مختلف مردم تاکید کرد و گفت: در ادارات و دستگاههای دولتی نیز باید مصرف آب و برق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یابد و بی تردید با مشارکت و همراهی مردم و درایت و تدبیر مسئولان شهرستان و توجه ویژه به امر مصرف بهینه حامل های انرژی بویژه آب و برق این شرایط نیز بخوبی مدیریت خواهد شد.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار