اجرای طرح مطالعاتی جداسازی آب شرب عشایر و دام در شهرستان ملارد

ملارد (پانا)-معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان ملارد در جلسه کارگروه امور عشایری شهرستان از آغاز طرح مطالعاتی جداسازی آب شرب عشایر و دام خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۶۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مطالعاتی جداسازی آب شرب عشایر و دام در شهرستان ملارد

سلطانی دراین رابطه اظهار کرد :امروزه مهم ترین نیاز جامعه عشایری تامین آب می باشد که با توجه به ضرورت صرفه جوئی در مصرف آب سالم و بهداشتی میبایست آب مصرفی برای شرب عشایر از سایر مصارف آنها تفکیک گردد .

وی در ادامه افزود :در خصوص تامین آب مورد نیاز عشایر اقدامات خوب و مناسبی به میزان بیشتر از اعتبارات تخصیص یافته صورت گرفته که پاسخگوی مطالبات و نیازهای عشایر نبوده و مدیریت بهتر منابع آب و نحوه مصارف آن را می طلبد.

وی بر ضرورت تشکیل کمیته تامین آب شرب عشایر در سطح شهرستان ملارد تاکید نمود و گفت : به زودی این کمیته با محوریت فرمانداری و عضویت جهاد کشاورزی ، امورعشایری و آبفای روستائی تشکیل شده و اجرای طرح پایلوت جداسازی آب شرب و دام عشایر در دو روستای گمرگان و چاقو دهستان اخترآباد این شهرستان را پیگیری و اجرا خواهد نمود.

شایان ذکر است ،اجرای طرح سمپاشی جایگاه های پرورش دام عشایر، احداث محل جمع آوری و نگهداری شیر ، ضرورت رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان عشایر و بهسازی مسیر تردد آنها با تیغ زنی به طول ۵۰ کیلومتر از سایر مواردی بود که در این جلسه پیرامون آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

/خبرنگار:فرهاد احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار