افزایش ساعت بازدید از اماکن تاریخی در طرح سفر‌های تابستانه

شیراز (پانا) - مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از بازدید بیش از ۲ میلیون نفر از اماکن تاریخی فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۶۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ساعت بازدید از اماکن تاریخی در طرح سفر‌های تابستانه

مصیب امیری اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۲ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۴۳۲ نفر گردشگر داخلی از اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس بازدید کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به آغاز سفر‌های تابستانی، یکی از اقدامات صورت گرفته، افزایش ساعت بازدید اماکن تاریخی- فرهنگی استان تحت پوشش این اداره کل بوده است که این اماکن در ۳ ماه تابستان از یک تا ۲ و نیم ساعت افزایش زمان بازدید را داشتند.

وی با تاکید بر اوج مسافرت‌های تابستانی در شهریور ماه ادامه داد: در ماه‌های گذشته ساعت شروع بازدید در اماکنی همچون سعدی و حافظ ۷ و نیم یا ۸ صبح بود و تا ساعت ۲۱ یا ۲۲ شب ادامه داشت که سعی شد بر اساس بررسی آمار‌های مشخص شده میزان بازدید در ساعات اولیه صبح، ساعات بازدید صبح را به ۹ انتقال دهیم، اما از طرفی ساعات تعطیلی را به تاخیر بیاندازیم و اکنون مجموعه حافظیه تا ساعت ۲۴ شب و مجموعه سعدی نیز تا ۲۳ شب پذیرای حضور علاقمندان و گردشگران باز خواهند بود.

وی درباره ساعات بازدید دیگر اماکن تایخی نیز افزود: در شیراز مجموعه ارگ کریم خان از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۲:۰۰ شب، موزه پارس از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۰:۳۰ شب، حمام وکیل از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰ شب و موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ و ۳۰ به صورت یکسره باز است.

امیری درباره ساعات اماکن تاریخی- فرهنگی در شهرستان‌های استان نیز اضافه کرد: مجموعه جهانی تخت جمشید از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۰:۳۰، موزه تخت جمشید از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰، نقش رستم از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰، نقش رستم از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰، نقش رجب از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰، نقش رجب از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰، مجموعه جهانی پاسارگاد از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰، شهر جهانی طبیعی-تاریخی بیشاپور از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰ و موزه آن از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۹:۳۰، تنگ جهانی چوگان از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۱:۳۰ و آتشکده جهانی فیروزآباد از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۲۰:۳۰ آماده خدمات رسانی به میهمانان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به اجرای برنامه نور و صدا در مجموعه جهانی تخت جمشید در ۳ ماه تابستان افزود: این برنامه، ۴ روز در هفته یک شنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت ۲۰:۳۰ در این مجموعه برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار