شهر سیلوانا به قطب پاراگلایدر ایران تبدیل شده است

ارومیه (پانا) - مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه شهر سیلوانا در 30 کیلومتری ارومیه به قطب پاراگلایدر ایران تبدیل شده است، گفت: مسابقات بین المللی این رشته با حضور ورزشکاران خارجی و داخلی طی روزهای 19 تا 21 تیر ماه جاری در این شهر برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۳۶۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
شهر سیلوانا به قطب پاراگلایدر ایران تبدیل شده است

عبدالله چمن گلی در جمع خبرنگاران گفت : مشارکت و همکاری دستگاه ها دولتی، بخش خصوصی و اهالی شهر سیلوانا موجب شده است تا امکانات سخت افزاری، فنی و رفاهی مطلوبی در محل برگزاری مسابقات بین المللی پاراگلایدر فراهم شود.

وی بیان کرد: سایت پروازی کوه خلیل در این شهر به جهت دارا بودن سه موهبت الهی شامل ارتفاع، دشت و آب سد شهرچایی جزو چهار سایت پروازی برتر جهان محسوب می شود و در نوع خود بی نظیر است.

چمن گلی در این جلسه که در شهر سیلوانا و کنار آب های پشت سد شهرچایی برگزار شد، گفت: در سایه هماهنگی‌های مسوولان شهر سیلوانا، برگزاری این مسابقات تسهیل شده و اقدامات خوبی برای اسکان ورزشکاران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 200 خلبان خارجی و داخلی در این مسابقات شرکت می کنند، گفت: جوایز این دوره از مسابقات 260 میلیون ریال در نظر گرفته شده است و این امر با بالا بردن انگیزه ورزشکاران موجب برگزاری کیفی تر آن می شود.

چمن گلی گفت: به طور یقین در صورت جلب رضایت انجمن جهانی و ثبت جهانی این رشته به نام شهر سیلوانا و رسمیت دادن به این مسابقات شاهد حضور قهرمانان بیشتری از سراسر جهان در این رقابت های بین المللی خواهیم بود.

چمن گلی افزود: رایزنی برای کسب امتیاز مالکیت سایت پروازی شهر سیلوانا ادامه دارد تا با در اختیار گرفتن آن و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در راستای عمران و آبادانی هر چه بیشتر این منطقه تلاش کنیم.

شهردار سیلوانا نیز گفت: امسال شاهد برگزاری چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی پاراگلایدر در این شهر بوده و در تلاش هستیم تا با میزبانی هر چه شایسته این مسابقات در راستای توسعه پایدار منطقه و جذب توریسم ورزشی گام های موثر برداریم.

جبار علیزاده گفت: برگزاری این مسابقات، شور و نشاط خاصی در منطقه ایجاد کرده است و علاوه بر آن هزاران نفر از مردم برای دیدن مسابقات و گذراندن اوقات فراغت خود به منطقه بکر و زیبای سیلوانا روانه می شوند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا زیرساخت‌های مربوط به رشته ورزشی پاراگلایدر را برای همیشه در سیلوانا آماده کنیم تا این شهر همواره پذیرای ورزشکاران این رشته در فصول مناسب سال باشد.

تاکنون چهار دوره از مسابقات بین المللی پاراگلایدر جام سیلوانا با «شعار احیای دریاچه ارومیه» با حضور ورزشکاران داخلی و خارجی در سایت کوه خلیل ارومیه برگزار شده است.

کوه خلیل ارومیه با ارتفاع یکهزار و 400 متر در 35 کیلومتری شهر ارومیه و در نوار مرزی ایران و ترکیه واقع است و این مسابقات بین المللی در ارتفاعات این کوه برگزار می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار