معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

آموزش و توانمند سازی بیش از 140 هزار اولیاء دانش آموز استثنایی در سال تحصیلی 97-96

کرمان(پانا) - معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در سال تحصیلی 97-96 بیش از 140 هزار اولیاء دانش آموزان استثنایی را آموزش داده ایم گفت 38 هزار از این تعداد پدر دانش آموز بوده اند.

کد مطلب: ۸۳۴۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و توانمند سازی بیش از 140 هزار اولیاء دانش آموز استثنایی در سال تحصیلی 97-96

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان، محسن غفوریان در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی استان کرمان از کارکنان مدارس استثنایی به عنوان سرمایه های آموزش و پرورش استثنایی کشور نام برد و خاطر نشان کرد : کار در آموزش و پرورش استثنایی دلی و عشقی است.

وی بر ایجاد زمینه لازم در راستای ایجاد انگیزه و افزایش رضایت شغلی کارکنان مدارس استثنایی تاکید و اظهار کرد: رضایت شغلی در آموزش و پرورش استثنایی حرف اول را می زند.

غفوریان با عنوان اینکه 65درصداز نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی کشور خانم هستند، گفت: معلمان استثنایی از بالاترین سطح مدارک علمی در بین کارکنان وزارت آموزش و پرورش برخوردار هستند

معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در آموزش و پرورش نمی توانیم ثابت بمانیم بر توانمند سازی و بروز رسانی کارکنان مدارس استثنایی تاکید کرد .

محسن غفوریان جلب مشارکت فکری اولیاء دانش آموزان استثنایی را نیز ضروری دانست و اظهارکرد: ما بدون والدین صفریم و باید از ظرفیت های خانواده نهایت استفاده را ببریم.

وی خاطر نشان کرد : باید دانش آموزان با نیازهای ویژه را به موقع بشناسیم زیرا شناسایی به موقع این دانش آموزان در مداخله زود هنگام موثر است و از عوارض ناشی از معلولیت جلوگیری می کند .

غفوریان اظهار کرد: درحال حاضر 140 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد : هزینه سرویس ایاب ذهاب دانش آموزان استثنایی از 2 میلیارد تومان در سال 92 به 36 میلیارد تومان در سال 96 رسیده است .

غفوریان با بیان اینکه باید زمینه تحصیل دانش آموزان استثنایی در نزدیکترین مدرسه محل سکونت فراهم شود گفت: سیستم آموزشی باید خود را با تفاوتهای فردی دانش آموزان منعطف کند .

معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور فراگیر سازی آموزش و پرورش استثنایی را ضروری دانست و افزود : در فراگیر سازی هیچ مدرسه استثنایی تعطیل نمی شود و مدارس استثنایی پشتیبان تلفیقی و فراگیر هستند .

محسن غفوریان با بین اینکه از ظرفیت همه دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش استثنایی استفاده می کنیم از توزیع بیش از 4 هزار تبلت بین دانش آموزان با نیازهای ویژه بینایی از سال 93 تا کنون خبر داد .

وی خاطر نشان کرد: فراگیر سازی محصول امروز دنیا نیست بلکه پیامبر اسلام نیز با کشیدن طناب از محل خانه فردی نابینا به مسجد بنای فراگیر سازی را در دین مبین اسلام گذاشت .

بر پایه این گزارش: گردهمایی مدیران مدارس استثنایی استان کرمان با حضور دکتر محسن غفوریان معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار