مدیر عامل درمانگاه شهدای فرهنگیان شهرستان بوشهر

مرکز بهداشتی درمانی شهدای فرهنگیان بوشهر یکی از مجهزترین مراکز درمانی فرهنگی است

بوشهر ( پانا) - مدیر عامل درمانگاه شهدای فرهنگیان بوشهر گفت: این درمانگاه با دارا بودن بخش‌های مختلفی مانند پزشکان عمومی ، پزشکان متخصص ، دندانپزشکی و مشاوره آماده خدمت‌رسانی به فرهنگیان استان بوشهر است.

کد مطلب: ۸۳۳۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مرکز بهداشتی درمانی شهدای فرهنگیان بوشهر یکی از مجهزترین مراکز درمانی فرهنگی  است

محمد باخویش در گفت‌وگو با پانا گفت: این درمانگاه سال1376 در محیطی به مساحت 420 متر مربع احداث شد که دارای 4 سالن انتظار و 12 اتاق است و در خیابان شهید عاشوری بوشهر واقع شده است که در ابتدای فعالیت خود فقط یک پزشک عمومی و یک شیفت کاری ( صبح) داشت.

وی ادامه داد: این درمانگاه پس از جذب نیروی متخصص و کارآمد و بهره‌مندی از استادان دانشگاه و پزشکان متعهد در رشته‌های مختلف مسیر تکامل خود را طی کرد و از سال 1395 با مدیریت جدید این روند شتاب بیشتری گرفت تا اینکه امروز می‌تواندخدماتی هرچند کوچک اما ارزنده در شان فرهنگیان محترم ارائه کند.

باخویش گفت: بخش های گوناگون درمانگاه شامل : بخش عمومی با همکاری 4 پزشک عمومی و 1 کارشناس پرستاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر آماده پذیرش فرهنگیان محترم، دانش آموزان عزیز و همشهریان گرامی است. در این بخش علاوه بر ویزیت و خدمات جانبی شامل زدن بخیه، شستشوی گوش، سوراخ کردن گوش، سرم تراپی، نوارقلب نیز انجام می‌شود.

این مقام مسئول افزود : خدمات ارائه شده به دانش آموزان عبارتند از: ویزیت، پرکردن فرم مربوطه به معاینات ورزشی و معاینات مربوط به ارجاع از طرف مربیان بهداشت مدارس.

باخویش گفت: بخش تخصصی درمانگاه با همکاری 12 پزشک متخصص در رشته‌های داخلی، جراحی عمومی، کودکان، زنان و زایمان، ارتوپدی، کلیه و مجاری ادراری، چشم پزشکی ، قلب و عروق ارائه خدمات در شیفت‌های صبح و بعدازظهر طبق برنامه اعلام شده به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر عامل درمانگاه شهدای فرهنگیان شهرستان بوشهر ادامه داد: در بخش تغذیه با همکاری یک پزشک تغذیه و یک کارشناس تغذیه به ارائه خدمات با آخرین دست آوردهای نرم‌افزاری و علمی تغذیه که شامل : درمان چاقی، لاغری(عمومی و موضعی)، رژیم درمانی بیماران دیابتی، قلبی و عروقی، کلیوی ،گوارشی، کم خونی و تغذیه گروه‌های ویژه پراشت‌هایی عصبی مشغول است.

باخویش ادامه داد: در بخش اکوکاردیوگرافی نیز با بهره‌گیری از دانشگاه‌های پیشرفته و با همکاری دکتر امیدوار متخصص قلب و عروق در روزهای پنج‌شنبه با ارائه خدمات تشخیصی و درمانی بیمارهای قلبی در خدمت فرهنگیان و شهروندان است.

وی افزود: در نوبت صبح و بعدازظهر و با همکاری کارشناس مجرب پرستاری به ارائه خدمات تزریقی شامل عضلانی و وریدی و سرم تراپی ECG( نوارقلبی) ، پانسمان و بخیه زخم در درمانگاه مشغول است.

باخویش گفت: در بخش اپتومتری در نوبت صبح در دو قسمت اپتومتری ( بینایی سنجی) و عینک سازی این درمانگاه فعالیت دارد .

در این بخش خدمات تشخیص عیوب انکساری و بیماری های چشم و تعیین نمره عینک با کامپیوتر برای فرهنگیان محترم و دانش آموزان عزیز و دیگر افراد ارائه می شود.

وی همچنین در مورد خدمات بخش دندانپزشکی گفت: این بخش یکی از مهم‌ترین بخش‌های درمانگاه است که با همکاری 4 دندانپزشک عمومی و یک دندان پزشک متخصص ( ارتودنسی) همه روزه در شیفت‌های صبح و بعدازظهر به ارائه خدمات دندانپزشکی مشغول است.

باخویش افزود: کلینیک مشاوره و روانشناسی درمانگاه فرهنگیان استان زیر نظر سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران و توسط استادان دانشگاه اداره می شود. در این کلینیک خدمات روانشناسی و مشاوره و گفتار درمانی شامل : خدمات روانشناسی بالینی ( درمان اضطراب ، افسردگی،وسواس و...) ، روانپزشکی - اختلالات یادگیری ، روان سنجی (آموزن های هوش و شخصیت ) مشاوره پیش از ازدواج - مسائل خانواده و زوج ، مشاوره تربیتی، درمان مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان ( بیش فعالی، اضطراب، افسردگی، وسواس، عدم تمرکز و ...) مشاوره تحصیلی - مشاوره شغلی، برگزاری کارگاه های آموزشی روانشناسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار