رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ابزارهای نوین درزمینه جذب جوانان

یزد (پانا) - رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: سازمان جوانان پشتوانه فعالیت‌های هلال‌احمر است و نباید تضعیف شود؛ چراکه جوانان هستند که می‌توانند باروحیه خود بر مشکلات فائق آیند و تأثیرگذاری جمعیت هلال‌احمر را به نمایش بگذارند.

کد مطلب: ۸۳۳۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از ابزارهای نوین درزمینه جذب جوانان

شهاب‌الدین صابونچی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون جدید و قدیم امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان یزد با اشاره به اینکه ویژگی مهم جمعیت هلال‌احمر مردمی بودن آن است، گفت: هلال‌احمر مکانی است که همه سلایق سیاسی و اجتماعی در راستای اقدامات بشردوستانه و در جهت کاهش آلام مردم گرده هم می‌آیند و خدمات خود را ارائه می‌دهند.

وی افزود: این موضوع که درزمینهٔ رفع مشکلات مردم باید تلاش کنیم مورد اتفاق همه مسئولین و جریان‌های سیاسی است و این‌یکی از نکات مثبتی است که باعث پیشبرد بهتر برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور ادامه داد: به‌عنوان جمعیت هلال‌احمر باید همه را ترغیب کنیم که با مجموعه ما همراهی کنند. ما باید در این راه مبلغ و هماهنگ‌کننده این همراهی باشیم؛ چراکه این همراهی و همکاری می‌تواند توان ما را در کسب موفقیت بالا ببرد.

داوطلبانه بودن جمعیت هلال‌احمر نباید به حاشیه برود

صابونچی تأکید کرد: مهم‌ترین مزیت جمعیت هلال‌احمر داوطلب محور بودن آن است که در همین راستا بیش از ۹۵ درصد از کسانی که با ما همکاری می‌کنند داوطلبانه خدمات خود را ارائه می‌دهند و این‌یکی از ظرفیت‌های عظیمی است که در عرصه‌های مختلف سربلندی ما را به دنبال داشته است.

این مسئول بابیان اینکه استفاده از ظرفیت داوطلبان نقطه قوت جمعیت هلال‌احمر است، تصریح کرد: این مهم نباید مورد خدشه قرار گیرد؛ چراکه هرقدر ما از این موضوع فاصله بگیریم بدون شک مشکلات ما افزایش‌یافته و کارآمدی نیز افت محسوسی خواهد داشت.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متأسفانه جمعیت هلال‌احمر تاکنون آن‌طور که شایسته است به مردم شناسانده نشده است، اظهار داشت: بسیاری از مردم با اقدامات و فعالیت‌های ما آشنایی ندارند و تصور می‌کنند که خدمات ما صرفاً به زمان بحران محدود است و این در حالی است که اقدامات جمعیت هلال‌احمر بسیار وسیع است و حوزه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد.

صابونچی اضافه کرد: در بحث امداد و نجات که یکی از اقدامات شایسته و درخور اعتنا اما محسوب می‌شود جمعیت هلال‌احمر توانسته است کارنامه خوبی را از خود برجای بگذارد. جمعیت هلال‌احمر و اهداف آن را باید برای مردم تبیین کنیم؛ چراکه این موضوع می‌تواند نقش مهمی در همراهی و مساعدت مردم با هلال‌احمر داشته و روند اقدامات ما را تسهیل کند.

وی ادامه داد: سازمان جوانان پشتوانه فعالیت‌های هلال‌احمر است و نباید تضعیف شود؛ چراکه جوانان هستند که می‌توانند باروحیه خود بر مشکلات فائق آیند و تأثیرگذاری جمعیت هلال‌احمر را به نمایش بگذارند. خوشبختانه در دوره جدید مدیریت هلال‌احمر تأکید زیادی بر موضوع جوانان شده است و باید از این فرصت در جهت تقویت بخش جوانان استفاده کرد.

این مسئول تأکید کرد: باید با استفاده از ابزارهای مدرن در جهت جذب جوانان استفاده کرد. نباید تنها بر روش‌های سنتی در حوزه جذب جوانان تکیه کرد؛ زیرا روش‌های دیگر کارایی گذشته خود را ازدست‌داده‌اند باید در این زمینه نیز به‌روزرسانی خوبی صورت گیرد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور بابیان اینکه باید برند و نماد هلال‌احمر در اذهان عمومی ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: با تکیه‌بر بخش جوانان و استفاده از برنامه برنامه‌های تبیین فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر می‌توان اعتماد عمومی را به‌عنوان سرمایه اصلی جمعیت هلال‌احمر ارتقاء داد.

صابونچی افزود: باید با در نظر گرفتن مشوق‌های کارشناسی شده زمینه مناسبی را برای حفظ و جذب جوانان فراهم کرد. باید جذابیت‌های لازم را برای حضور جوانان در هلال‌احمر فراهم کنیم تا از این طریق بتوانیم از خدمات آن‌ها در جهت فعالیت‌های خدمت محور خود استفاده کنیم. جوان ما باید احساس کند که با فعالیت خود می‌تواند تأثیرگذاری مطلوبی در جامعه داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پتانسیل‌های زیادی در کشور داریم که می‌توانیم با تکیه‌بر آن‌ها مشکلات موجود در کشور را رفع کنیم. در این زمینه جمعیت هلال‌احمر کشور نیز خود را به شناسایی و استفاده از این ظرفیت‌های داخلی مکلف می‌داند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه این سازمان بر استفاده از ظرفیت استان‌ها در اجرای برنامه‌های هلال‌احمر، گفت: یکی از آسیب‌هایی که درزمینهٔ فعالیت‌های اداری وجود دارد ارسال دستورالعمل‌های یکپارچه و یکسان است که در آن به ظرفیت پتانسیل‌های هر استان توجهی نمی‌شود. باید برای عملکرد بهتر با بومی‌سازی فرآیندها تأثیرگذاری اقدامات را افزایش داد.

صابونچی افزود: اکنون نزدیک به ۳۰۰ کانون مرتبط با جمعیت هلال‌احمر در استان یزد وجود دارد که این کانون‌ها می‌توانند کمک‌کار جمعیت هلال‌احمر در پیشبرد برنامه‌ها باشند. باید از تمام ظرفیت استان‌ها در راستای عملکرد بهتر جمعیت هلال‌احمر استفاده کرد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور بیان داشت: در سال جاری تقویت طرح دادرس را در دستور کارداریم که امیدواریم با تقویت این طرح بتوانیم توانمندی دانش آموزان و جامعه را در مقابله با حوادث و بحران‌ها افزایش دهیم. همچنین در راستای توانمندسازی خانواده‌ها نیز اجرای طرح خادم را در دستور کارداریم و سعی داریم با آسیب‌شناسی که انجام دادیم نقاط ضعف این طرح‌ها را شناسایی و رفع کنیم تا تأثیرگذاری بهتری در اجرای این طرح‌ها داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار