فرماندار اسلامشهر:

رسیدن به جامعه پویا و توسعه یافته در گرو فعالیت انسانها و جوانان سالم و باتقوا است

اسلامشهر (پانا)-فرماندار اسلامشهر بر لزوم هوشیاری خانواده ها درجهت مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد و توجه بیش از پیش والدین به فرزندانشان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۲۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رسیدن به جامعه پویا و توسعه یافته در گرو فعالیت انسانها و جوانان سالم و باتقوا است

امیراله حقیقی ،در این رابطه اظهار کرد: مواد مخدر دام شومی است که دشمنان ما برای مبتلا ساختن اقشار مختلف بویژه جوانان آماده کرده اند و همه باید در این زمینه هوشیار باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه رسیدن به جامعه پویا و توسعه یافته در گرو فعالیت انسانها و جوانان سالم و باتقوا است، افزود: اعتیاد به مواد مخدر راهی است که دشمنان کشور برای گرفتار کردن جوانان و فروپاشی نظام خانواده در ایران اسلامی به دنبال آن هستند.
وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی با قدرت به مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر ادامه می دهد ،گفت: تابحال نیروهای انتظامی و امنیتی شهدای بسیاری را در این راه تقدیم کرده اند.
فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: مبارزه با اعتیاد به عنوان معضل اصلی جامعه امروزی را نباید تنها وظیفه دستگاه قضا و نیروهای نظامی و انتظامی دانست، بلکه همه افراد جامعه باید پای کار بیایند و در راستای مبارزه با این پدیده خانمان سوز همت و تلاش کنند.
وی با بیان اینکه فرد معتاد یک بیمار محسوب می شود و همه باید تلاش کنیم تا او پس از درمان به آغوش جامعه و خانواده خود بازگردد اظهار داشت: بخش نخست اقدامات در زمینه مبارزه با مواد مخدر به امر پیشگیری و ارائه آموزش های لازم به اقشار مختلف بویژه جوانان و نوجوانان مربوط می شود.
حقیقی در رابطه با نقش ویژه آموزش وپرورش و مراکز دانشگاهی در اجرایی کردن برنامه های پیشگیرانه از طریق آشناسازی هرچه بیشتر جوانان با آثار مخرب و خانمانسوز مصرف مواد مخدر تاکید کرد وگفت: اطلاع رسانی و دانش افزایی در زمینه خطرات ناشی از اعتیاد در مدارس و مراکز آموزشی می تواند بسیار نقش آفرینی کند.
وی تصریح کرد: همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی برای خانواده ها نیز می تواند میزان دچار شدن افراد بویژه جوانان به اعتیاد را به مراتب کاهش دهد.
فرماندار اسلامشهر افزود: مسئولان نهادهای فرهنگی شهرستان و همچنین رسانه ها باید با جدیت نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از آسیب های سوء مصرف مواد مخدر مخصوصاً مواد مخدر صنعتی در مدارس، دانشگاه‌ ها و خانواده ‌ها اقدام نمایند.
حقیقی با بیان اینکه اعتیاد در بروز سایر آسیب های اجتماعی همچون طلاق، سرقت و... تاثیرگذار است گفت: اگر گام های موثری در زمینه مبارزه با موادمخدر و مقابله با اعتیاد برداشته شود در سایر آسیب های اجتماعی نیز با بهبود شاخص ها و کاهش این آسیب ها مواجه خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میزان قابل توجهی از اقدامات حوزه درمان معتادان و ترک اعتیاد توسط بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد انجام می شود اظهار داشت: دستگاههای اجرائی و ادارات نیز در این زمینه باید حامی و پشتیبان بخش خصوصی که در زمینه ترک اعتیاد فعال هستند، باشند.
فرماندار اسلامشهر اشتغال را یکی از چالش های مهم افرادی که اعتیادشان را ترک می کنند عنوان کرد و گفت: فردی که اعتیادش را ترک کرده و می خواهد به روال عادی زندگی بازگردد نیازمند شغل است تا بتواند خودش را احیاء کند و در این زمینه نیز برنامه ریزی هایی در سطح شهرستان با کمک کارآفرینان در دست اجراست.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار