معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد:

بستر اصلی تهاجم فرهنگی کالاهایی است که به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود

یزد (پانا) - معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: کالاهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند به نوعی ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی غربی را ترویج می‌دهند که در راستای مبارزه به این پدیده باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

کد مطلب: ۸۳۲۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بستر اصلی تهاجم فرهنگی کالاهایی است که به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود

محمدعلی طالبی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد با اشاره به اینکه گسترش پدیده قاچاق ‌خطر جدی و بزرگی در امر تولید، تجارت قانونی، سرمایه‌گذاری و اشتغال است و باید با جدیت تمام با آن مبارزه کرد، گفت: با عنایت به ۱۲ تیرماه سالروز فرمان مقام معظم رهبری در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فصل جدیدی در مناسبات اقتصادی و حتی فرهنگی و اجتماعی در کشور ما در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز شده است.

وی افزود: پدیده قاچاق کالا یک موضوع چندبعدی است و این پدیده ذهن ما را معطوف مسائل اقتصادی قاچاق کرده است؛ چنانچه به‌طورکلی با این پدیده اخلال در نظام اقتصادی کشور ایجاد می‌شود؛ اما فراتر از تبعات اقتصادی، این پدیده تبعات اجتماعی و فرهنگی را نیز در بردارد که اهمیت آن کمتر از تبعات اقتصادی نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد بابیان اینکه با بحث قاچاق کالا ارزش‌های جامعه تغییر پیدا می‌کند، اظهار داشت: امروزه بستر اصلی تهاجم فرهنگی بحث کالاهایی است که به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و به‌نوعی ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی غربی را ترویج می‌دهند که در راستای مبارزه به این پدیده باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

طالبی با تأکید بر اینکه نتیجه قاچاق کالا، آسیب‌هایی است که در زمینه‌های فرهنگی و حتی سیاسی کشور در حال اتفاق است، خاطرنشان کرد: درواقع دستگاه‌هایی از دولت و بخش‌های عمومی کشور درگیر این موضوع می‌شوند و بعضاً با بحث قاچاق فسادهایی به‌صورت سیستماتیک در کشور در حال اتفاق است؛ همچنین با این پدیده مناطق مرزی درگیر یکسری از مسائل سیاسی اجتماعی و قومی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در راستای مدیریت پدیده چندوجهی قاچاق کالا، بایستی از همه ظرفیت‌ها و ابزارها استفاده کرد، تصریح کرد: در حال حاضر اراده‌ای مطلوب در کشور در راستای برخورد و مبارزه با این پدیده وجود دارد؛ چنانچه خوشبختانه در طول ۱۶ سال گذشته مقام معظم رهبری در این راستا فرمان‌ها و تأکیدات مستری داشته‌اند و در حقیقت با نام‌گذاری امسال تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی اهمیت این موضوع تجلی‌یافته است.

وی بابیان اینکه در راستای پدیده مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه قوانین و مقررات بسیاری از ضعف‌های قانونی و خلأهایی وجود داشته است که در حقیقت پوشش داده‌شده است، اذعان کرد: در حال حاضر بسترهای حقوقی برخورد با این پدیده در حقیقت انجام‌شده است؛ همچنین در جهت زیرساخت‌های ایجادشده در مبارزه با این پدیده، اقدامات اثرگذار بنیادین صورت گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌های مهم ما در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، پرداختن به مسائل فرهنگی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، اضافه کرد: در حال حاضر همه دستگاه‌ها بایستی کمک کنند تا در حوزه قاچاق کالا و ارز با یک کار فرهنگی زمینه‌سازی خوبی در سطح جامعه برای کاهش گرایش به قاچاق کالا و استفاده از کالاهای ایرانی انجام شود.

طالبی بیان داشت: در شرایط کنونی قبح استفاده از کالای قاچاق در جامعه بایستی افزایش یابد؛ همچنین در حال حاضر بسیاری از بخش‌های جامعه توجیه نیستند که این کار چه تبعاتی دارد؛ لذا در فرهنگ ما بایستی استفاده از قاچاق کالا به‌عنوان ضد ارز جا بیفتد و همچنین تبیین شود که کالای قاچاق چیست و چه تبعاتی را در پی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بسیاری اوقات اطلاعاتی که بایستی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا وجود داشته باشد، در اختیار مردم نیست و باعث می‌شود تا توفیقات لازم در بحث‌های فرهنگی میسر نشود، تأکید کرد: در حال حاضر در بین مسئولین نظام و نخبگان جامعه گفتمان سازی جدی در این راستا صورت گرفته است؛ مخصوصاً اینکه شعار امسال به‌عنوان یک دغدغه برای کشور محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت تبدیل‌شدن بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مطالبه جدی در جامعه، عنوان کرد: اگر مردم خودشان از دستگاه‌های مرتبط با این حوزه، مطالبه کنند که در این راستا چه اقداماتی صورت گرفته است، کمک بزرگی برای ماست تا در حوزه فرهنگی و اجتماعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات اثرگذار خوبی صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در پایان ابراز داشت: در حال حاضر از تمامی سازمان‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظار می‌رود، برای هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه‌هایی را در نظر باشند و تبلیغاتی خوبی در سطح استان در این راستا صورت گیرد؛ چنانچه پیشنهاد می‌شود جملاتی کلیدی خوبی از بزرگان نظام در این راستا تهیه شود و همه ادارات در این هفته بایستی در این راستا فرهنگ‌سازی خوبی نیز داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار