معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش: معلمان خود برای امور آموزش‌وپرورش تصمیم بگیرند

حکیم‌زاده: رویکرد رقابت‌جویی و فردگرایی با تربیت قرآنی ناسازگار است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد معلمان باید خودشان برای امور آموزش و پرورش تصمیم بگیرند و دیگران در کار مربوط به حوزه تخصصی آنها دخالت نکنند.

کد مطلب: ۸۳۲۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش: معلمان خود برای امور آموزش‌وپرورش تصمیم بگیرند

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در آئین افتتاح هشتمین جشنواره جابر بن حیان استان همدان به رویکردهای اصلی حوزه معاونت آموزش ابتدایی اشاره کرد و گفت: «تکیه بر اصول تربیتی برگرفته از قرآن کریم از جمله این رویکردهاست که براساس آن باید علاوه بر جنبه ظاهری و شکلی، به لحاظ محتوایی نیز که در رفتار و نوع تعامل معلم با دانش‌آموز تبلور می‌یابد، مورد توجه قرار گیرد.»

حکیم زاده بر اصل اراده و اختیار در تربیت و تعالی انسانی تاکید کرد و گفت: «انبیای الهی نیز که تربیت بشر رسالت اصلی آنها بوده است، مأموریتی جز ابلاغ پیام الهی نداشته‌اند.»

او افزود: «نقش معلمان و مربیان در مسیر تربیت دانش‌آموزان طبق تعالیم قرآنی، یک نقش هدایتی است.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به اهمیت جشنواره جابربن حیان اشاره کرد و گفت: «این جشنواره فعالیت ارزشمندی است که نشانگر پویایی، شادابی و خلاقیت دانش‌آموزان بوده و باعث تعمیق جریان یادگیری در آنها می‌شود.»

او اهتمام به کار جمعی و پرهیز از رقابت جویی را از دیگر رویکردهای حوزه معاونت آموزش ابتدایی اعلام کرد و افزود: «رویکرد رقابت‌جویی و فردگرایی با تربیت قرآنی ناسازگار است.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «اعتماد و احترام به معلمان به عنوان کارگزاران اصلی تعلیم و تربیت و مهم‌ترین عنصر کیفت‌بخش به فرایند یاددهی یادگیری، از دیگر رویکردهای معاونت ابتدایی است. معلمان ما باید خودشان برای امور آموزش و پرورش تصمیم بگیرند و دیگران در کار مربوط به حوزه تخصصی آنها دخالت نکنند.»

او افزود: «این‌گونه جشنواره‌ها باعث می‌شود تا تدریس مبتنی بر پژوهش جایگزین آموزش به روال عادی شود.»

حکیم‌زاده ماندگاری مفاهیم را از دیگر آثار جشنواره جابر بن حیان دانست و ابراز امیدواری کرد مسیر یادگیری در دوره ابتدایی متناسب با اقتضائات این دوره و با استفاده از روش‌های عملی صورت گیرد تا ماندگاری و پایداری لازم را داشته باشد.

مرحله استانی جشنواره جابربن‌حیان با شرکت ۲۱۱ دانش‌آموز و ۹۲ پروژه تحقیقی در همدان از امروز آغاز به کار کرده است. در کنار این جشنواره نمایشگاه آثار دانش‌آموزان از مناطق مختلف استان همدان هم برپا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار