سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان یزد:

فرهنگ مهمترین داشته شهر جهانی یزد است

یزد (پانا) - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگی کتاب سال یزد، بیان داشت: معماری ناب تنها شاخصه این شهر جهانی نیست؛ مهمترین داشته یزد فرهنگ است.

کد مطلب: ۸۳۲۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ مهمترین داشته شهر جهانی یزد است

مصطفی فاطمی با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد، بیان داشت: دیده شدن نویسندگان و ناشران یزدی از بزرگترین دست آورد هایی است که رویداد فرهنگی کتاب سال یزد به همراه دارد. تجلیل از نویسندگان یزدی از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: کتبی با موضوعات و مولفات فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و تاریخی یزد باید تجلیل شوند و بیش از پیش نشر یابند. انتشار کتبی با شاخه های یزدی ضمن تشویق نویسندگان و ناشران، نخبگان این عرصه را وارد این میدان فرهنگی می کند.

فاطمی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری بیان داشت: برگزاری رویدادهای فرهنگی مرتبط با کتاب کمک های شایانی به توسعه فرهنگی یزد می کند که این مهم می تواند عامل توسعه گردشگری باشد.

این مقام مسئول باشکوه برگزار شدن دومین دوره رویداد کتاب سال استان یزد را لازم دانست و عنوان کرد: این رویداد فرهنگی می تواند انتشار دهنده فرهنگ غنی یزد باشد و نگاه به این میراث ارزشمند از زاویه یزد گام بزرگ و مثبت فرهنگی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به جهانی شدن شهر یزد، تصریح کرد: اگر یزد در جامعه جهانی به عنوان میراث جهانی شناخته می شود حاصل مجموعه ای از داشته ها است.

وی در ادامه افزود: این داشته تنها مختص به معماری ناب این شهر جهانی نیست؛ مهمترین داشته فرهنگ یزد است.

فاطمی اضافه کرد: امروزه اگر یزد در سطح کشور شهری آرام و شاخص برای زندگی مطرح می شود؛ اگر اهالی این شهر در جای جای این میهن به یزدی بودن افتخار می کنند و ارج می بینند؛ اگر پیشینیه نیاکان و گذشتگان این شهر در طول تاریخ قابل دفاع و میراثشان گنجی گران بها قلمداد می شود؛ همه و همه ناشی از فرهنگ مردم و پیشینیه فرهنگی یزد می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار