جشنواره کتابخوانی رضوی، فرصت فرهنگی

کرج (پانا) - جلسه مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان کرج با محوریت تشریح برنامه های هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز در سالن اجتماعات اداره کل استان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۲۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره کتابخوانی رضوی، فرصت فرهنگی

اولین نشست هم اندیشی مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان کرج با محوریت هشتمین جشنواره کتابخوانی استان البرز با حضور سعید برزگری سرپرست اداره کل، کاظم قاسمی معاون اداره کل، کارشناسان ستادی و شهرستانی و مسئولین کتابخانه های شهرستان کرج به میزبانی اداره کل کتابخانه های استان برگزار شد.

در این جلسه کاظم قاسمی معاون اداره کل ضمن تشکر از همه همکاران کتابخانه های شهرستان در برگزاری هفتمین دوره این جشنواره در سال گذشته خواستار تلاش و همت کتابخانه ها در سال جاری در برگزاری هرچه باشکوه تر هشتمین دوره جشنواره رضوی شد.

سپس سعید برزگری با تشکر از حضور مسئولین کتابخانه های شهرستان در این نشست گفت: ما ایرانیان افتخار میزبانی امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را داریم و این موضوع امتیاز بسیار مهمی برای ماست. چرا که این دلبستگی با جسم و جان ما آمیخته شده و ارادت ویژه ما را به این امام همام در پی دارد.

برزگری با اشاره به آمارهای سال های قبل تصریح کرد: آمارهای جشنواره کتابخوانی رضوی در این چند ساله اخیر خبر از رخدادی عظیم دارد. شرکت بیش از 600 هزار نفر در مسابقه کتابخوانی در هفتمین دوره این جشنواره مقدس، نشان از وسعت و فراگیری این اتفاق فرهنگی در کل کشور دارد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم با همت شما عزیزان مردم خوب کرج در هشتمین دوره این جشنواره مشارکت بیشتری داشته باشند.

سرپرست اداره کل با تاکید بر اجتناب از آمارسازی، گفت: پرهیز از آمارسازی در تمام عرصه ها، به معنای رها کردن وظایف و عدم فعالیت نیست و وظیفه کتابخانه های عمومی به عنوان یک پایگاه فرهنگی، ارائه الگوی راستی و درستی در همه زمینه هاست. و امیدواریم با پیگیری روند معقول همراه با تلاش و انگیزه فراوان، هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را به نحو شایسته ایی برگزار نماییم.

در ادامه این نشست حسن ابوالحسنی کارشناس فرهنگی اداره کل به تشریح ابعاد مختلف برنامه های هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و بیان موارد دستورالعمل این دوره پرداخت و از مسئولین خواست تا نسبت به اجرای دستورالعمل اجرایی ارسال شده، دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

در پایان هر یک از مسئولین کتابخانه ها به بیان نقطه نظرات خود در خصوص برگزاری مناسب جشنواره رضوی و نیز مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار