گزارش بانک مرکزی از جزییات رشد اقتصادی ۳.۷ درصدی

تهران (پانا) - معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه بر اساس آمار رشد اقتصادی در سال گذشته ٣.٧ درصد بوده است، می‌گوید در سال ٩۶ تمام گروه‌های اقتصادی مثل نفت، صنایع، معادن و خدمات رشد مثبت داشته است.

کد مطلب: ۸۳۰۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
گزارش بانک مرکزی از جزییات رشد اقتصادی ۳.۷ درصدی

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، پیمان قربانی گفت: سال ٩۵ و ٩۶ را با تورم یک رقمی به پایان رسید و تورم اردیبهشت نیز ٩.١ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار رشد اقتصادی در سال گذشته ٣.٧ درصد بوده است، اظهار کرد:‌ در سال ٩۶ تمام گروه‌های اقتصادی مثل نفت، صنایع، معادن و خدمات رشد مثبت داشته است.

وی خاطر نشان کرد: فصول سوم و چهارم بخش نفت رشد کاهشی داشته است. همچنین در حوزه صنعت در سال گذشته ۵.٣ و چهارم ۵.۴ درصد رشد داشته‌ایم.

قربانی با اشاره به رشد مثبت ۱.۴ درصدی در حوزه ماشین‌آلات، گفت: در بخش سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در حوزه ساختمان نیز با رشد ۸ درصدی در فصل چهارم مواجه بودیم که این حرکت خوبی در این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه این آمار نشان از بهبود معاملات دارد، ادامه داد: در سال گذشته ۶۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که ۶۱.۷ درصد در حوزه سرمایه در گردش بوده است.

وی ادامه داد: توصیه ما به هموطنان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مولد اقتصادی، حفظ دارایی‌های خود و همچنین کمک به تولید کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار