عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت ،صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

اسلامشهر (پانا)-بدرود ای ماه رخسار که دیروز چشم به راه آمدنت بودیم و امروز برای بازگشت دوباره ات، اشک شوق به دامن می ریزیم.

کد مطلب: ۸۲۹۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت ،صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

همین دیروز بود که چشم های اشتیاقمان را به پهنه آسمان دوخته بودیم و آمدن ماه نو را انتظار می کشیدیم، ماهی که زمین را به آسمان پیوند می دهد و انسان را از تعلقات تن دور میکند و به حقیقت ایمان نزدیک می کند، ماهی که آدمی را به میهمانی حضرت دوست دعوت می کند و او را بر کنار سفره بی پایان رحمت می نشاند.

ماهی که با نور نماز و نیایش و با ریسمان روزه و پرستش و در سایه سار قرآن، تو را از چاه بردگی به ستیغ بلند بندگی می رساند واینک آن ماه دلربا، به پایلن رسیدو ما مانده ایم با یک دنیا انس و دل سپردگی و رنج تنهایی و بی تابی فراق.

خوشا به حال آنان که عاشقانه به استقبال ضیافت الهی رفتند ووجود خویش را با زمزمه‌های دعا و نوای دلنشین مناجات صفا دادند و با درک لیله‌القدر که بهتر از هزار ماه است راه سعادت و نیکبختی را پیش گرفتند و اینک با قلبی مطمئن به استقبال عید سعید فطر رفتند.

ماه مبارک رمضان فرصتی گرانقدر بود تا بندگان صالح خدا روح زنگار گرفته از عادات دنیوی را در چشمه جوشان فیض حضرت حق بشویند و در شب های قدر، تسبیح فرشتگان را به گوش جان بشنوند و در سایه دستورات حیات بخش قرآن کریم، از تغافل و دنیازدگی آزاد شوند.

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات عموم مردم مؤمن و روزه‌دار ایران اسلامی در ماه مبارک رمضان، فرارسیدن عید سعید فطر، عید پیروزی در جهاد اکبر ، عید شکر برای توفیق عبادت و توسل به بارگاه کبریایی و سرآغاز تحولات اساسی در زندگی خداجویان و پرهیزکاران را تبریک عرض می کنیمو مهم ترین دستاورد این ماه را حفظ وحدت و تقویت اراده جمعی همه مسلمانان برای خدمت رسانی به مکتب سعادت بخش اسلام می‌دانیم.

بدرود ای ماه رخسار که دیروز چشم به راه آمدنت بودیم و امروز برای بازگشت دوباره ات، اشک شوق به دامن می ریزیم.

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت، صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار