معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰:

انجام اقداماتی در جهت ترویج فرهنگ خرید سبز در هفته محیط زیست

شهرری(پانا)- معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 20 از ویژه برنامه های ترویجی آموزشی با رویکرد حذف آلودگی پلاستیک به مناسبت هفته جهانی محیط زیست در سراهای محله، کانون های خرید، مساجد و مراکز فرهنگی این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۹۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
انجام اقداماتی در جهت ترویج فرهنگ خرید سبز در هفته محیط زیست

سعید شیرازی با بیان این مطلب گفت: ویژه برنامه های ترویجی آموزشی مدیریت شهری به مناسبت هفته جهانی محیط زیست و با هدف جلب مشارکت شهروندی در خصوص رعایت مسائل زیست محیطی از 19 تا 25 خرداد ماه به اجرا می رسد.

شیرازی شعار هفته جهانی محیط زیست مبنی بر حذف آلودگی پلاستیک را هم راستا با رویکرد مدیریت شهری تهران شهر زیست پذیر، برشمرد و افزود: بخش مهمی از برنامه های این هفته با محوریت ترویج فرهنگ خرید سبز در بین شهروندان برنامه ریزی شده است که در قالب حضور کارشناسان در مراکز خرید نظیر فروشگاه شهروند و میادین میوه و تره بار و ارائه کیسه های پارچه ای جایگزین پلاستیک، برپایی کارگاه های آموزشی در مراکز فرهنگی، مساجد، سراهای محله و مکان های پرتردد در حال انجام است.

شیرازی افزود: در اولین روزشمار هفته محیط زیست، 2 هزار کیسه پارچه ای و بروشور آموزشی در فروشگاه شهروند شهرری و میدان میوه و تره بار شهید غیبی توزیع شد تا خریداران کالاهای مصرفی روزانه به کاهش تولید زباله و حذف آلودگی پلاستیک ترغیب و تشویق شوند.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به شعار تهران شهر زیست پذیر نیازمند مشارکت حداکثری شهروندان در رعایت مسائل زیست محیطی هستیم، افزود: برپایی نشست با کانون های مردمی محیط زیست محلات 20 گانه از دیگر برنامه های مدیریت شهری منطقه 20 است که به منظور تبادل نظر دو سویه و دریافت نقطه نظرات سرمایه های اجتماعی محلات در جهت رفع معضلات احتمالی زیست محیطی به اجرا می رسد.

شیرازی ادامه داد: برای آشنایی مدیران مدیریت شهری با تنوع زیستی، انرژی های تجدید پذیر و مدیریت مصرف آب، مجموعه بازدیدهای هدفمند از محل های مرتبط با حضور مدیران انجام شد تا با پیاده سازی روش های محلی و منطقه ای با لحاظ مسائل زیست محیطی در مسیر تهران شهر زیست پذیر گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه در مناسبت ها و مراسم های مدیریت شهری سعی بر عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است تا این امر در جامعه نیز نهادینه شود، یادآور شد: استقرار غرفه کودک و طبیعت در مجموعه فرهنگی ولیعصر(عج) در روز پنج شنبه 24 خرداد ماه همراه با ویژه برنامه ضیافت رمضان نیز از دیگر برنامه های آموزشی هفته محیط زیست است که برای آگاهی رسانی مسائل زیست محیطی به کودکان به عنوان قشر اثرپذیر برگزار می شود.

/خبرنگار: رضوانه خاوری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار