جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی در حال تبدیل شدن به یک نشان معتبر هنری

کرج (پانا) - دبیر جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی اهداف برگزاری این جشنواره را بیان کرد. 

کد مطلب: ۸۲۹۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی در حال تبدیل شدن به یک نشان معتبر هنری

اسماعیل آجرلو دبیر جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: نخستین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۴ و بعد از بیانات مقام معظم رهبری درباره نقض حقوق بشر توسط آمریکا فراخوان شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی گفت: ما در این همایش با استفاده از قالب‌های هنری و با محوریت تولید آثار هنری، علمی و رسانه‌ای مصادیق حقوق بشر آمریکایی را نشان می‌دهیم. البته نقض حقوق بشر آمریکا فقط مختص کشور ما نبوده و این کشور حقوق سیاه پوستان آمریکایی را نادیده گرفته یا در جنگ ویتنام از بمب اتمی استفاده کرده؛ به عبارتی آمارها نشان دهنده از آن است که در تاریخ آمریکا، هیچ سالی نبوده که از سوی این کشور جنگی علیه سایر ملت‌ها رخ نداده باشد.

آجرلو به بخش‌های مختلف جشنواره حقوق بشر آمریکایی اشاره و بیان کرد: در بخش علمی این جشنواره، کتاب‌ها و مقالات علمی و پژوهشی که در این زمینه نوشته و یا ترجمه شده‌اند، مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرند. همچنین ایده بازی‌های رایانه‌ای، کلیپ‌های تصویری، اپلیکیشن‌های موبایلی و همچنین صفحات مجازی و رسانه‌‌ای بخش هایی هستند که در بخش رسانه‌ای این جشنواره شرکت داده شده و مورد داوری و گزینش قرار می گیرند.

به گفته دبیر سومین جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی، گرایش هنری شامل بخش‌های موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پوستر و کاریکاتور و گرایش‌های ادبی شامل شعر هجو و داستان کوتاه نیز بخش‌های دیگری از این جشنواره هستند؛ بخش بین‌الملل هم اینفوگرافیک، موشن گرافیک، پوستر و گرافیک را در برمی‌گیرد.

آجرلو در خصوص استقبال هنرمندان بین المللی گفت: جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی در حال تبدیل شدن به یک نشان معتبر هنری در ایران و سایر کشورهاست. در این دوره از پنج قاره جهان و ده ها کشور جهان چون روسیه، آمریکا، فرانسه، آلمان، آذربایجان، لبنان، کوبا، هند، پاکستان، الجزایر، مالزی، اندونزی، ترکیه، برزیل و... کارهای مختلفی به دست ما رسیده. مخاطبان ایرانی هم از رشته‌هایی چون کاریکاتور، پوستر، شعر و مقالات تحقیقی بیش از سایر بخش‌ها استقبال کرده‌اند.

او از نمایش و ارائه آثار برگزیده جشنواره حقوق بشر آمریکایی در شکل و قالبی متناسب خبر داد و افزود: مقالات برگزیده این جشنواره در یکی از نشریات علمی- پژوهشی منتشر می‌شود؛ آثار هنری هم به صورت نمایشگاه‌های مختلف در فضاهای حقیقی و مجازی، مدارس، دانشگاه‌ها و ایستگاه‌های مترو ا رائه می شوند. همچنین کارهای برگزیده در قالب نمایشگاه‌های دیجیتال به کشورهای مختلفی که ایران در آن رایزنی فرهنگی دارد ارسال شده و نمایش داده می‌شوند.

دبیر سومین جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی به ارتباط بیشتر و بهتر با صدا و سیما برای معرفی آثار برگزیده اشاره و بیان کرد: ما کلیپ‌های تصویری و آثار موسیقایی و کلیه آثار هنری برگزیده را در اختیار صدا و سیما قرار می‌دهیم تا در برنامه‌های مختلف از آن استفاده کند. خود دبیرخانه جشنواره هم همزمان با ۱۲ تیرماه از اندیشمندان و هنرمندان برگزیده دوره‌های قبل دعوت می‌کند.

آجرلو در پاسخ به این‌که منابع مالی این جشنواره را کدام نهاد و سازمان تامین می‌کند گفت: جمعی از دانشجویان و فعالان فرهنگی و هنریس جشنواره حقوق بشر آمریکایی را برگزار می‌کنند و دبیرخانه را تشکیل داده اند اما در عین حال از نهادهای مرتبط با جشنواره همچون معاونت فرهنگی بسیج، مجمع تقریب مذاهب، حوزه هنری نیز کمک گرفته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار