معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی:

برپایی سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور در قاین/صنایع دستی رکن و بازوی اقتصاد است

قاین (پانا) ـ معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی از برپایی سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور در قاینات خبرداد.

کد مطلب: ۸۲۸۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
برپایی سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور در قاین/صنایع دستی رکن و بازوی اقتصاد است

حسین عباس زاده معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان جنوبی در مراسم افتتاح خانه صنایع دستی شهرستان قاینات گفت:صنایع دستی ایده و فکر خلاقانه ومتکی به زیباشناسی است که تبدیل به کار شده است .

وی افزود: طرح های خلاقانه اولویت کاری حوزه صنایع دستی میراث فرهنگی استان در سال 97 است و به دنبال این هستیم که فکر و ایده های نو را به لحاظ علمی در صنایع دستی افزایش دهیم.

عباس زاده بیان داشت:بزرگترین آموزگار بشر طبیعت است و طبیعت نیز بزرگترین مرکز الهام برای هنرمند است که می تواند ایده و خلاقیت نویی برای هنرمندان ایجاد کند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان جنوبی درادامه با اشاره به ثبت ملی شدن روستای خراشاد در سال گذشته و ارسال پرونده این روستا برای ثبت جهانی شدن گفت: روستای روم به عنوان دومین روستای خراسان جنوبی در بحث صنایع دستی و به خصوص جاجیم بافی برای ثبت ملی شدن معرفی شده است و باید زمینه های لازم برای جهانی شدن این روستا نیز با همکاری مردم و مسئولین انجام شود.

عباس زاده از برپایی سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور در قاینات خبرداد و گفت: این نمایشگاه مکملی برای برگزاری سومین نمایشگاه سراسری خراسان جنوبی درمرکزاستان خواهد بود.

وی افزود: نمایشگاهها و شب بازارها و خانه های صنایع دستی زمینه ساز توسعه کالای ایرانی است .

عباس زاده با بیان این که باید فضایی ایجاد شود که قاینات ،بافت تاریخی و صنایع دستی شهرستان شناخته شود گفت: باید سایت های فروش مجازی مجوز دار صنایع دستی در قاین راه اندازی شودو جایگاه قاینات که قطب صنایع دستی خراسان جنوبی است باید حفظ شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت:شهرستان قاینات در حوزه فعالیت های صنایع دستی ودر ارزیابی های سال96 بعد از بیرجند رتبه دوم فعالیت های صنایع دستی را کسب کرد و طبس و سرایان مشترکاسوم شدند.

عباس زاده در پایان گفت: صنایع دستی رکن و بازوی اقتصاد است وسهم صنایع دستی از درآمد اقتصادی استان 12 میلیارد تومان ارزیابی کارشناسی شده است واین ارزیابی بر اساس فروش محصولات صنایع دستی در نمایشگاههای استانی ،شهرستانی،بین المللی و... بوده است.

حجت الاسلام رحمانی امام جمعه قاین در این مراسم اظهارکرد: حیات همه ما انسانها به فرهنگ ماست و استکبار جهانی تلاشش این است که این فرهنگ را از ما بگیرد .

وی افزود:حفظ رسومات و فرهنگ ما اهمیت دارد و هویت هر ملتی به فرهنگ اوست ودر صنایع دستی به این موضوع هم باید توجه شود.

امام جمعه قاین گفت:یک بعد صنایع دستی مربوط به اشتغال زایی و اصالت است و دراین زمینه باید توجهات ویژه ای انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار