تحویل یک قطعه پرنده از نوع بوتیمار به محیط زیست اسلامشهر

اسلامشهر (پانا)-معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از کشف و تحویل یک قطعه پرنده از نوع بوتیمار کوچک توسط شهروند اسلامشهری به این اداره خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۸۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تحویل یک قطعه پرنده از نوع بوتیمار به محیط زیست اسلامشهر

الهه بیگی در این رابطه اظهار داشت: یک قطعه بوتیمار کوچک توسط یکی از شهروندان و دوستداران حیات وحش در اسلامشهر کشف و تحویل این اداره شد.
وی در ادامه افزود: این پرنده پس از تیمار اولیه ، جهت اقدامات درمانی و قابلیت رهاسازی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به کلینیک پارک طبیعت پردیسان منتقل شد.
بیگی ضمن قدردانی از افراد دوستدار طبیعت در تحویل بموقع حیواناتی که از زیستگاه خود خارج شده اند اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را سریعاً به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر اطلاع دهند.
شایان ذکر است ، بوتیمار کوچک با نام علمی از راسته لک لک سانان، تیره حواصیلیان می باشد که به واسطه اندازه کوچک و تنوع رنگ از دیگر حواصیل ها قابل شناسایی است، پرواز بوتیمار کوچک معمولا در ارتفاع خیلی کم و توام با بال‌زدن‌های سریع و بال باز روی‌های طولانی است و بطور عمده در نور کم غروب و یا صبح خیلی زود فعال است و طی روز خود را از انظار مخفی می کند وزیستگاه این پرنده مناطق با پوشش گیاهی نیزاری و فشرده می باشد و در باتلاق های پر درخت و نزدیک به آب آشیانه می سازد و در ایران، تابستان ها نسبتا فراوان است.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار