مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد:

حرکت آموزش و پرورش در مسیر تحقق شعارهای سند تحول بنیادین است

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست مشترک شورای معاونین این اداره کل با اعضای شورای معاونین اداره آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد گفت: حرکت آموزش و پرورش در مسیر تحقق شعارهای سند تحول بنیادین از مهمترین برنامه های این بخش است.

کد مطلب: ۸۲۸۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
حرکت آموزش و پرورش در مسیر تحقق شعارهای سند تحول بنیادین است

قاسمعلی خدابنده در این جلسه اظهار داشت: تشکیل جلسات مشترک شورای معاونین ضمن این که موجب نزدیکی افکار مدیران اداره کل و ادارات نواحی می شود باعث بحث و تبادل نظر درخصوص راهکارهای رفع نقاط ضعف و توسعه اقدامات مثبت می شود.

وی در ادامه ، افزایش سطح آگاهی همکاران ، پایبندی به تعهدات، تسلط بر اجزا سازمان ، آینده نگری، توجه و تمرکز بر توانمندسازی همکاران و ایجاد ارتباط موثر را از راهکارهای اصلی برای دستیابی به پیشرفت در سازمان دانست و تاکید کرد:اگر به دنبال رشد سازمان هستیم باید ضمن این که مشکلات را احصا می کنیم برای رفع و حل آن ها نیز چاره اندیشی کنیم.
خدابنده در بخش دیگری از صحبت های خود حرکت آموزش و پرورش در مسیر تحقق شعارهای سند تحول بنیادین را از مهمترین برنامه ها دانست و تاکید کرد: باید در بخش اصلی و مهم برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش ، کیفیت بخشی به اقدامات ، ایجاد عدالت آموزشی و تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی را در دستور کار قرار دهیم، ضمن این که امروز باید به سمتی حرکت کنیم که مدرسه کانون تمام تحولات و برنامه های تعلیم و تربیت باشد.
وی در ادامه لزوم توجه به برنامه ریزی و اجرای برنامه های مبتنی بر اهداف نظام جامع برنامه ریزی اداره کل را بسیارمهم دانست و افزود : باید به دنبال این باشیم که با اجرای اقدامات پیش بینی شده و توجه به نظارت و ارزیابی دقیق در مسیر توسعه برنامه ها گام برداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ایجاد زمینه برای بروز و ظهور استعدادهای دانش آموزی ، افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان ، نظارت کافی بر ثبت نام بی دغدغه دانش آموزان در مدارس ، توجه و تمرکز بر موضوع هدایت تحصیلی و توسعه متوازن و همچنین نگاه ویژه به شعار " بهترین مدرسه نزدیک ترین مدرسه است" را از برنامه های مورد تاکید دیگر دانست و ادامه داد: دوری از حاشیه ها در نظام تعلیم و تربیت و توجه به تربیت و میدان دادن به نیروهای جوان و افزایش نرخ حضور زنان در بخش های مدیریتی آموزش و پرورش باید مدنظر تمامی مدیران آموزش و پرورش باشد.
رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت:خوشبختانه در ناحیه شش مشهد شاهد هستیم حرکت ها براساس برنامه ریزی صورت می گیرد و همین موضوع موجب شده پیش بینی ما این باشد در شاخص های حوزه آموزش متوسطه در ناحیه شش چالش جدی نداشته باشیم.
ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم از افزایش پوشش نوآموزان پیش دبستان در ناحیه شش مشهد تقدیر کرد و اظهار داشت : این اداره در بحث برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه ها بسیار خوب و قابل تقدیر عمل کرده است.
علی ابری اول معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان نیز اظهار داشت : کمبود شدید نیروی خدمات ، فرسوده بودن برخی از مدارس و مشکلات مالی بخشی از مهمترین چالش های اداره ناحیه شش در حوزه پشتیبانی است.
صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت : شاخص های حوزه تربیت بدنی و سلامت در ناحیه شش به خوبی اجرایی شده و خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته برنامه های قابل توجهی در حوزه های مختلف اجرایی شده است.
علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل نیز از فعالیت های قرآنی اداره ناحیه شش تقدیر کرد و گفت : خوشبختانه در سایر حوزه های مرتبط با معاونت پرورشی و فرهنگی هم عملکرد خوبی را شاهد هستیم.
مصطفی اسدی معاون سوادآموزی نیز گفت : در ناحیه شش مشهد تعداد بی سوادان نسبت به نواحی دیگر آموزش و پرورش مشهد کمتر است و این موضوع نشاندهنده تلاش مطلوب در این بخش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار