توسعه اشتغال روستایی در برنامه ششم لحاظ شده است

ساوجبلاغ (پانا) - فرماندار ساوجبلاغ درهمایش «روستا، تعاون و کارآفرینی» گفت: درصدد راه‌اندازی تعاونی‌های صنعتی در روستاهای ساوجبلاغ هستیم.

کد مطلب: ۸۲۸۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه اشتغال روستایی در برنامه ششم لحاظ شده است

ابوالقاسم پالیزگر، در همایش «روستا، تعاون و کارآفرینی» عدم رسیدگی به مشکلات روستائیان را عامل جدی مهاجرت‌ها اعلام کرد و گفت: این مهم موجب ایجاد آسیب‌های اجتماعی، تورم، رونق مشاغل کاذب و غیره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه‌ای به روستاها دارد، تأکید کرد: دولت دوازدهم نسبت به توسعه و رونق اشتغال روستایی اهتمام ویژه‌ای دارد.

فرماندار ساوجبلاغ به برق‌رسانی به روستای سفیدارک ساوجبلاغ خبر داد و افزود: کم‌توجهی به این روستا باعث شده بود که بسیاری از اهالی به شهر مهاجرت کنند، برق‌رسانی به این روستا مهاجرت معکوس را به دنبال خواهد داشت.

پالیزگیر با تأکید بر اینکه پیش از برق‌رسانی در روستای سفیدارک دو خانواده زندگی می‌کرد، گفت: خوشبختانه پس از برق‌رسانی ۶۲ خانوار در این روستا ساکن شده‌اند.

وی توسعه اشتغال روستایی را مهم برشمرد و گفت: هزینه ایجاد اشتغال در روستاها به‌مراتب کمتر از هزینه ایجاد اشتغال در شهرها است، در برنامه ششم توسعه نیز این مهم لحاظ شده است.

فرماندار ساوجبلاغ با تأکید بر اینکه دولت بنا دارد ۹۸ ناحیه صنعتی روستایی ایجاد شود، گفت: درصدد راه‌اندازی تعاونی‌های صنعتی در روستاهای ساوجبلاغ هستیم.

پالیزگیر با اشاره به اینکه ۲۸ تعاونی در روستاهای ساوجبلاغ در حال تأسیس است، گفت: امیدواریم در راستای تحقق این مهم اقدامات لازم از سوی متولیان انجام شود.

وی از دهیاران خواست تا در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به‌شهرها تلاش و زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال را در روستاها ایجاد کنند.

فرماندار ساوجبلاغ بابیان اینکه این شهرستان رتبه اول ایجاد اشتغال در استان را طی سال گذشته به خود اختصاص داده است، افزود: بیش از ۷ هزار و ۴۵۲ شغل در سامانه رصد ثبت‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار