فرمانده انتظامی نیشابور: پیشگیری از اعتیاد مستلزم افزایش آگاهی ، کسب دانش و مهارت های لازم است

نیشابور (پانا) - فرمانده انتظامی نیشابور درجمع اعضای هیئت علمی دانشگاه نیشابور گفت : پیشگیری از اعتیاد مستلزم افزایش آگاهی و کسب دانش و مهارت های لازم است.

کد مطلب: ۸۲۷۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده انتظامی نیشابور: پیشگیری از اعتیاد مستلزم افزایش آگاهی ، کسب دانش و مهارت های لازم است

سرهنگ حسین بیات مختاری، در کار گاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد درجمع اعضای هیئت علمی دانشگاه با تقدیر از همکاری و تعامل مراکزآموزش عالی با پلیس افزود : خانواده مهم ترین و اساسی ترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر ایفا می نماید .
وی خاطر نشان کرد : اگر والدین به مهارت های لازم در خصوص تربیت فرزندان خود تسلط نداشته باشند، هر گونه ضعف در تربیت، شکل گیری شخصیت آنان را دچار اختلال ساخته و این احتمال وجود دارد که روزی به مواد اعتیاد آور گرایش یابند.
بیات مختاری تصریح کرد : پیشگیری از اعتیاد مستلزم افزایش آگاهی و کسب دانش و مهارت های لازم است
ضمن این که اساتید و نخبگان جامعه با ارائه مشورت های لازم و یا مقالات علمی می توانند در این مهم یعنی پیشگیری نقشی موثر ایفا نمایند .
فرمانده انتظامی نیشابور در ادامه تاکید کرد: خانواده‌هایی که با فرزندان ارتباط مؤثر دارند فرزندان آنان از اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی برخوردارند در غیر این صورت دچار عدم خود باوری و اعتماد به نفس پایین خواهند بود .
وی افزود :یکی دیگر از نکاتی که باید توجه نماییم آموزش جسارت و قدرت نه گفتن به پیشنهادات نادرست از سوی فرزندان است و این باور را ایجاد نماییم که برای شاد زیستن نیازی به مصرف مواد نیست چرا که این گونه شادی های کاذب به سرعت جای خود را به غم و اندوه خواهد داد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار