سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

محوطه باستانی شهر یئری ساماندهی می‌شود

اردبیل (پانا) - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به استان خبر داد و گفت: در این سفر ساماندهی محوطه باستانی شهر یئری مشگین‌شهر پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۷۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
محوطه باستانی شهر یئری ساماندهی می‌شود

نادر فلاحی در نشست با کارکنان و فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بعد از ماه مبارک رمضان به استان اردبیل با هدف بررسی برنامه‌های ابلاغی سازمان و روند پیشبرد طرح و برنامه‌ها سفر می‌کند .

وی با اشاره به تشکیل ستاد استقبال از حضور رئیس و معاونت‌های سازمان مرکزی افزود: انتظار می‌رود به منظور استفاده حداکثری از حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی تمامی معاونت‌های اداره کل برنامه منسجم داشته و مطالبات و پروژه‌های تعریف شده خود را در این سفر مطرح کنند .

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: به عنوان مثال ثبت جهانی کوه سبلان، ساماندهی محوطه باستانی شهر یئری، ساماندهی بقعه شیخ جبرئیل، مرمت و توسعه موزه‌ها و مرمت مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین از جمله پروژه‌های اولویت‌دار است .

فلاحی با تاکید بر ضرورت انسجام کاری معاونت‌های اداره کل گفت: انتظار می رود از عملکرد جزیره‌ای پرهیز شده و به منظور تحقق اهداف سازمان معاونت‌ها همکاری و تعامل داشته باشند و به دلیل اینکه اشتغال دغدغه جدی در استان است، معاونت میراث فرهنگی و سایر معاونت‌ها نسبت به اجرای پروژه‌های اشتغالزا اقدام کنند .

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پیگیری معاونت‌ها برای جذب اعتبارات اداره کل را ضروری دانست و افزود: به عنوان مثال 400 میلیون تومان اعتبار برای احداث دو مهمان سرا در استان جذب شده است .

وی با قدردانی از عنایت استاندار اردبیل برای تخصیص اعتبارات مناسب به این اداره کل اظهار کرد: بی شک استفاده بهینه از اعتبارات عملیاتی شده و پروژه‌های ضروری با اولویت اجرا می‌شود .

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد مطلوب استان در حوزه ثبت آثار، تعیین حریم آثار تاریخی و ثبت آثار ناملموس گفت: عملکرد این معاونت بیش از حد انتظار تعریف شده برای استان در سال گذشته و امسال بوده است .

منصور عالیقدری با اشاره به عملیاتی شدن 17 مورد حکم مرمت آثار تاریخی افزود: در بخش موزه‌ها نیز کسب سه رتبه برتر کشوری به پاس عملکرد مطلوب تمامی کارکنان حاصل شده و در حوزه باستان‌شناسی نیز دو مورد کاوش انجام شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار