فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای ضامن افزایش اعتماد به نفس، خودکفایی و اشتغال جوانان

کرج (پانا) - نشست مشترکی بین مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز و جمعی از روسای اتحادیه های صنفی شهرستان کرج در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و اجرایی شدن دوره های کار آموزی در محیط کار واقعی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۷۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای ضامن افزایش اعتماد به نفس، خودکفایی و اشتغال جوانان

تقی غیاثی تبار مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به اهمیت موضوع مهارت آموزی یکی از معضلات کشور را فقر مهارتی دانست و گفت: خیلی از کار آموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشند که در دانشگاه ها مهارت لازم را فرا نگرفته اند که برای تکمیل مهارت و ارتقاء آن به مراکز آموزش فنی و حرفه ای مراجعه میکنند.

غیاثی تبار تفاوت بارز آموزش های فنی و حرفه ای را با دانشگاه ها را ایجاد محیط کار واقعی دانست و افزود: از همین رو آموزش های فنی و حرفه ای از گرانترین آموزش ها محسوب می شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز ترویج فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه خصوصا برای قشر جوان بسیار ضروری و مهم دانست و ادامه داد: جوانان پس از فراگیری مهارت می تواند با اعتماد به نفس بیشتر به خود کفایی و اشتغال برسند و فرهنگ فقط استخدام در آنها کم رنگ شود که این مهم با هم افزایی همه دستگاه ها و نهاد های اجرایی استان امکان پذیر می باشد.

غیاثی تبار در ادامه به تشریح طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی پرداخت و از روسای اتحادیه های صنفی خواست تا با معرفی واحدهای صنفی دارای صلاحیت برای اجرایی شدن این طرح همکاری نمایند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز به روسای اتحادیه های شهرستان کرج اعلام نمود: ما به برگزاری با کیفیت این دوره ها توسط اصناف اعتقاد داریم زیرا جوانان محیط کار واقعی و بازار کار واقعی را در حین آموزش خواهند دید که آشنایی جوانان با بازار کار واقعی از مهم ترین مزایای این طرح می باشد.

غیاثی تبار با اشاره به نزدیک شدن به فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان این زمان را فرصت طلایی نامید و اضافه کردبرگزاری با کیفیت دوره های اموزشی توسط اصناف شهرستان کرج باعث ماندگار شدن این طرح خواهد شد و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در تمام مراحل اجرای این طرح در کنار اصناف خواهد بود .

در پایان مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز ضمن پاسخگویی به مشکلات مطرح شده از سوی روسای اتحادیه های صنفی شهرستان کرج تسریع در روند رفع موانع در اجرای با کیفیت این طرح را مورد تاکید قرار دادند و روسای اتحادیه های صنفی شهرستان کرج نقطه نظرات خود در خصوص چگونگی به کارگیری روش های اجرایی برای دستیابی به نتایج مطلوب تر را مطرح نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار