آزمون و خطای بزرگ در تیم قهرمان آسیا؛ ارومیه پایتخت والیبال ایران می‌شود

سخنگوی فدراسیون: اکبری و کارخانه هم گزینه بودند اما تصمیم گرفتیم سیدعباسی سرمربی تیم ملی شود

تهران (پانا) – پنجمین انتصاب رئیس فدراسیون والیبال در حالی صورت گرفت که سرمربی ارومیه‌ای جدید تیم ملی «ب» ایران در هدایت تیم‌های ملی تجربه‌ای ندارد.

کد مطلب: ۸۲۶۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
آزمون و خطای بزرگ در تیم قهرمان آسیا؛ ارومیه پایتخت والیبال ایران می‌شود

جدا شدن محمدرضا داورزنی از فدراسیون والیبال ایران و انتصاب او بعنوان معاون مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان باعث شد تا بدنبال برگزاری انتخابات رئیس جدیدی به نام احمد ضیایی سکان هدایت این فدراسیون را در اختیار بگیرد؛ رشته‌ای که تنها مدال آور جهانی ایران در بین رشته‌های توپی است و میلیون‌ها هوادار پر و پا قرص دارد.

تقویم فشرده والیبال در سال 1397 که از لیگ ملت‌های والیبال آغاز شده، در میانه راه به بازی‌های آسیایی می‌رسد و در پایان با مسابقات قهرمانی جهان به پایان می‌رسد اولین سال را برای رئیس جدید سخت نشان داد. اما کار جایی سخت‌تر شد که ایگور کولاکوویچ بطور رسمی اعلام کرد اجازه حضور تیم ملی والیبال ایران مدافع عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی را در بازی‌های آسیایی 2018 نخواهد داد؛ شرایطی که باعث شد فدراسیون به فکر اعزام تیم «ب» والیبال ایران به این رقابت‌های مهم شود که مدال آن برای والیبال دوستان ایران بسیار مهم است.

پس از اعلام خبر اعزام تیم «ب» والیبال ایران به بازی‌های آسیایی 2018، نام خوان سیچلو سرمربی تیم زیر 23 سال ایران بعنوان سرمربی این تیم مطرح شد اما این مربی آرژانتینی دهم خرداد ماه با ارسال نامه‌ای به فدراسیون والیبال از حضور در این سمت انصراف داد تا تیم ملی در جاکارتا با سرمربی جدید به میدان برود.

اما از زمان انصراف خوان سیچلو از هدایت تیم ملی «ب» والیبال ایران تا معرفی سرمربی جدید این تیم، تنها 24 ساعت گذشت و در سریع‌ترین زمان فدراسیون والیبال نام جهانگیر سیدعباسی را بعنوان سرمربی اعلام کرد. واکنشی سریع از سوی فدراسیون والیبال که نشان می‌داد جانشین سیچلو از مدت‌ها قبل انتخاب شده بود و نام او در کشوی رئیس فدراسیون وجود داشت.

هر چند ابتدا نام سیچلو بعنوان سرمربی تیم ملی «ب» والیبال ایران مطرح شد اما مدت ها بود که زمزمه انتخاب جهانگیر سید عباسی به عنوان سرمربی این تیم اطراف فدراسیون والیبال شنیده می شد. انتصاب های ضیایی رییس جدید فدراسیون والیبال در مدتی که روی کار آمده به خوبی نشان داده که او علاقه خاصی به حضور همشهری هایش در فدراسیون دارد و به همین علت انتخاب سید عباسی با وجود گزینه‌های با تجربه‌ای مانند مصطفی کارخانه چندان دور از ذهن نبود. موضوعی که البته ضیایی در جلسات هم اندیشی با خبرنگاران کاملا آن را رد کرد اما با قطعی نشدن آمدن سیچلو به تیم ملی ب خیلی زودتر از حد تصور سیدعباسی روی کار آمد.

ضیایی در مدت ریاست به خوبی نشان داده است به همشهری‌هایش در فدراسیون والیبال جایگاه ویژه‌ای داده است و راه آنها با حضور ضیایی در راس کار به فدراسیون هموارتر شده است. « بابک طالبی مدیرکل سابق راه و ترابری آذربایجان غربی نایب رئیس فدراسیون، شهرام آدم نژاد عضو هیات رئیسه فدراسیون و ناصر شهنازی عضو کادر فنی تیم ملی » همشهری‌های رئیس فدراسیون بودند که به مرور وارد مجموعه شده‌اند و حالا با انتخاب سیدعباسی تعداد ارومیه‌های فدراسیون والیبال به عدد 5 رسید.

سرمربی تیم ملی والیبال «ب» ایران در یک نگاه

نام جهانگیر سیدعباسی ابتدا بعنوان گزینه دبیری فدراسیون والیبال مطرح شد اما حالا سرمربی تیم ملی «ب» ایران شده است. مهمترین افتخاری که سیدعباسی در دوران مربیگری داشته است کسب عنوان دوم با تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر 94-93 است اما او در سه سال گذشته تیم نداشته و در سطح اول والیبال فعالیت نمی‌کرده است و چندی پیش از سوی فدراسیون به یک دوره مربیگری یک ماهه در مجارستان اعزام شد و حالا قرار است با کمترین تجربه در سطح ملی هدایت تیم ملی والیبال را در مهمترین رقابت درون قاره‌ای در اختیار بگیرد.

البته درباره جهانگیر سیدعباسی یک نکته دیگر شاید جالب توجه باشد؛ سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران، خواهرزاده جهانگیر سیدعباسی است.

واکنش فدراسیون والیبال به انتخاب سیدعباسی

به هر حال سیدعباسی بعنوان سرمربی تیم ملی «ب» والیبال ایران انتخاب شده و قرار است با کمترین تجربه در سطح ملی از عنوان قهرمانی در آسیا دفاع کند. غفار درخشنده سخنگوی فدراسیون والیبال در گفت و گو با پانا پس از انتصاب جهانگیر سیدعباسی به عنوان مربی تیم ملی والیبال «ب» گفت: بالاخره چند روز پیش خوان سیچلو تکلیف ما را مشخص کرد و اعلام کرد که به ایران نخواهد آمد، به همین علت ما هم سریع برای انتخاب سرمربی تیم ملی ب دست به کار شدیم.

وی ادامه داد: گزینه های دیگری همچون پیمان اکبری و مصطفی کارخانه هم مدنظرمان بود اما در نهایت با جمع بندی که انجام دادیم تصمیم بر آن شد که گزینه هدایت تیم ملی ب را به جهانگیر سیدعباسی واگذار کنیم و خمسه و تندروان هم به عنوان مربی در کنار او باشند.

درخشنده در پایان گفت: در حال حاضر مهمترین مشکلی که الان ما با تیم ب داریم و نگران آن هم هستیم، بحث آماده سازی این تیم است که به موقع صورت بگیرد. البته لیست 50 نفر تیم به کشور میزبان فرستاده شده و هر چه سریعتر حالا باید استارت تمرینات زده شود و تیم را برای جاکارتا اماده کنیم چرا که مردم از والیبال ایران انتظار دارند و باید قهرمانی چهارسال پیش را دوباره تکرار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار