امام جمعه چناران :

یکى از هنرهاى امام خمینی(ره)، دشمن ‏شناسى اوست

چناران (پانا)- حجه السلام و المسلمین مظفر تاجی امام جمعه چناران در خطبه های نماز جمعه چناران گفت: یکى از هنرهاى امام خمینی(ره)، دشمن ‏شناسى اوست، چه دشمن درونى که از آن به‏عنوان «نفس اماره» یاد مى ‏کنیم و چه دشمن بیرونى که از آن به ‏عنوان استکبار جهانى و طاغوت و نظام سلطه یاد کرده‏ اند

کد مطلب: ۸۲۶۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
یکى از هنرهاى امام خمینی(ره)، دشمن ‏شناسى اوست

حجه السلام و المسلمین مظفر تاجی امام جمعه چناران گفت:استراتژى امام (ره) در مواجهه با دشمنان جهان اسلام، بیدارى امت اسلامى و یورش مستمر به اردوگاه فکرى دشمنان بود. امام(ره) با خلق ادبیات و تفکرى قدرت بخش و امنیت آفرین، دکترین امنیتى جهان اسلام را ترسیم کرد وبخشى از فرمایشات حضرت امام (ره) درباره عدم تسلیم در برابر دشمنان، دراین زمینه ارزیابى مى‏شود: «ما با ستمکاران کنار نخواهیم آمد. امروز همه، انقلابى و آماده شهادت هستند. من به پیروزى خودمان اطمینان دارم، دولت آمریکا مفهوم شهادت را نمى‏ فهمد. من جداً اعلام مى‏کنم که ما مى‏توانیم به آسانى در برابر تجاوز آمریکا بایستیم. آمریکا هیچ غلطى نمى‏تواند بکند. ما دندان‏هاى آمریکا را در دهانش خرد می‏کنیم...»

وی گفت: با نگاهى گذرا بر سیره و گفتار امام راحل (ره) مى‏ توان به‏ خوبى پى برد که ایشان مبارزه با دشمن را صرفاً سلبى وتدافعى نمى‏بیند، هر چند که همین مبارزه سلبى و دفاعى هم خود افتخار بزرگى است که اکثر حاکمان و دولتمردان فعلى دنیا فاقد آن هستند.

ایشان افزود: سیره امام(ره) نشان مى‏دهد که او روحى ذلت ناپذیر و ستم ستیز داشت و نهیبش صاعقه ‏اى بود که لرزه براندام استکبار ونوکران آن مى‏انداخت. امام(ره) آمریکا را «شیطان بزرگ» و «ام الفساد قرن» نامید.

خطیب جمعه چناران گفت: امام خمینی (ره) روح خدا درکالبد زمان بود. او انقلابیگرى و تکلیف محورى را در گفتار و رفتار به ما آموخت تا آموزه‏هاى عاشورایى نهضت اباعبد الله(ع)، رمز جاودانگى انقلاب اسلامى گردد.و امام یک حقیقت همیشه زنده تاریخ است که به ما چگونه ایستادن را آموخت

وی با اشاره به 29 سال مدیریت ورهبری مقام معظم رهبری گفت: درباره مدیریت حضرت آیت‏ الله خامنه‏اى (مد ظله العالى) در شرایط خاص خود، تنها به چند جمله بسنده مى ‏کنم. در زمان زعامت و ولایت ایشان، مراحل تثبیت انقلاب و ایجاد دولت اسلامى و تشکیل جامعه اسلامى تا کنون شکل ‏گرفته است و مى ‏رویم تا به مرزهاى تشکیل تمدن نوین اسلامى دست یابیم. در همین راستا و با توجه به قدرت سیاسى و اقتصادى و فرهنگى کشور، هیچ فرد منصفى نمى ‏تواند منکر این مهم شود که دستاوردهاى نظام درعرصه‏ هایى چون پیشرفت‏ هاى هسته ‏اى، موشکى، سلول‏هاى بنیادى، تولید داروها و واکسن‏هاى مهارکننده بیمارى‏هایى چون ایدز و برخى سرطان‏ها، ترمیم ضایعات نخاعى، دستیابى به فناورى شبیه ‏سازى، به ‏راه ‏افتادن نهضت تولید علم و جنبش نرم ‏افزارى در حوزه و دانشگاه، دمیده ‏شدن روحیه اعتماد به نفس درجوانان و جوان ‏گرایى و... در گرو دغدغه ‏ها و پیگیرى‏هاى مستمر ایشان صورت ‏گرفته است.

مظفر تاجی افزود: آینده‏ نگرى و پیگیرى‏هاى مستمر و مداوم ایشان باعث گردید مسؤولان نظام سندى به‏ عنوان سند ۲۰ ساله را تدوین نمایند که بر اساس آن، نظام اسلامى در سال ۱۴۰۴ هجرى خورشیدى باید در زمینه علمى، فناورى و اقتصادى به قدرت اول آسیاى جنوب غربى (خاورمیانه، آسیاى میانه و قفقاز) تبدیل گردد.

امام جمعه چناران گفت از دیگر ابتکارات ایشان، احیاى اصل ۴۴ قانون اساسى است که کارشناسان از آن به‏ عنوان یک انقلاب و جهش اقتصادى نام مى ‏برند. با اجراى اصل ۴۴، از تصدى ‏گرى دولت در مناصب اقتصادى کاسته شده و بخش خصوصى و تعاونى‏ها، چرخه تولید و تجارت کشور را به حرکت در خواهند آورد.

وی ادامه داد که تزریق امید به ارکان دولت و مردم در سخت ‏ترین و بحرانى ‏ترین شرایط، از دیگر هنرهاى ناب رهبرى ایشان در طول بیست و نه سال گذشته بوده است، به‏ گونه‏اى‏ که در بحرانى‏ ترین شرایط فرموده‏اند: «من خود را غرق در عنایات و نعمات خداوند متعال مى‏دانم.»

امام جمعه چناران افزایش اقتدار و نفوذ ایران؛ تبدیل شدن ایران به یک کشور شکست ‏ناپذیر و مقاوم، شکسته‏ شدن مجدد ابهت آمریکا و متحدانش، تعمیق منطقه ژئواستراتژیک ایران، هر کدام از دیگر دستاوردهاى نظام در دوره رهبرى حضرت آیت‏الله خامنه ‏اى(حفظه الله) است.

ایشان گفت: مقام معظم رهبرى دوره ۲۹ ساله رهبرى خویش پس از امام خمینى را با اقتدار کامل و صیانت دقیق از انقلاب و هدایت آن به ‏سوى اهداف بلند و پشت سرگذاشتن برخى از این اهداف به پیش برد، معلوم شد که ایشان امام دیگرى در تاریخ انقلاب اسلامى است که نشان داد چگونه مى ‏توان راه امام(ره) را در سخت‏ ترین اوضاعى که دشمنان داخلى و خارجى رقم مى ‏زنند، طى کرد و موانع را یکى پس از دیگرى کنار زد و توطئه‏ها را خنثى کرد و دستاوردهاى جدید را یکى پس از دیگرى به کارنامه انقلاب پویا و بالنده افزود و آمال و آرزوهاى رویایى دشمن را که در دنیاى بدون امام خمینى(ره) شکل ‏گرفته بود، بر هم ریخت.

وی با اشاره به وجه اشتراک مدیریتی امام خمینی(ره) ومقام معظم رهبری گفت: تدابیری که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در دوران مبارزه، پیروزی انقلاب و دهه استقرار و تثبیت انقلاب اسلامی ایران به خرج دادند، منبعث از توفیقات الهی و بکارگیری تعالیم وحی و سیره نبوی و ائمه اطهار(ع) بوده است. و پس از ارتحال حضرت امام و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ، شاهد ادامه مشی و سیره

خطیب جمعه چناران گفت: تسلط و احاطه بى ‏نظیر حضرت امام و مقام معظم رهبرى بر امورى همچون مسایل نظامى، تهدیدات همه‏ جانبه دشمنان و خصوصاً تهاجم فرهنگى، نیازهاى نسل جوان، مطالبات و نیازهاى دانشگاه‏ها، بایسته‏هاى حوزه‏هاى علمیه، شناخت دغدغه‏ هاى نیروهاى انقلاب و درک شایسته ‏اى از بایسته‏ هاى نظام اسلامى، شناخت قابلیت‏ها و ظرفیت‏هاى ساختار انقلابى نظام و این تسلط و احاطه همه‏ جانبه درهر دو رهبر، باعث گردیده تا حتى بدخواهان نظام نیز از این همه وسعت و جامعیت و احاطه ایشان بر امور، در موارد گوناگون و متعددى گاه ناخواسته لب به تمجید و تجلیل بگشایند.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع) به عدم سازشکارى ایشان در برابر دشمن ‏گفت: حضرت امیرمؤمنان علی(ع) نه تنها خود با تمام توان با ظلم مبارزه نمود، بلکه به‏ عنوان یک اصل کلى به تمام آزادیخواهان تاریخ پیام مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم داده و چنانکه خطاب به فرزندانش فرمود: «کونا لظالم خصما و للمظلوم عونا»، یعنى بکوشید همواره با ظلم در ستیز بوده و یاور مظلوم باشید.

خطیب جمعه چناران گفت: یکى از صفات بارز امام على(ع)، روحیه صلابت و مقاومت و سازش‏ ناپذیرى با دشمنان دین و امت اسلامى بوده که نمونه‏هاى بسیار فراوان از پایمردى و استقامت او در تاریخ اسلام ثبت گردیده و با نگاهى مختصر به منش حضرت على(ع) با مخالفان و دشمنانش، به ‏روشنى این اصل را اثبات مى‏ کند که ایشان مقاصد خود را به ‏صراحت بیان مى‏داشت و آشکارا بر انجام آن‏ها تأکید مى ‏ورزید.

وی با اشاره به افزایش قیمتها در روزهای اخیر گفت: حمایت از کالاى داخلى و مصرف آن مقوله ‏اى مهم و کاربردى در مقوله جنگ اقتصادى محسوب مى‏شود. جهاد در حوزه ‏ى اقتصاد یعنى با حرکت و روحیه‏ ى انقلابى و جهادى وارد میدان اقتصادى شدن. حرکت جهادى باید الهى، مخلصانه و فى سبیل الله باشد. همان‏گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامى در بازدید از نمایشگاه کالاى ایرانى فرمودند: «کارگر ایرانى یکى از بهترین کارگرهاى دنیاست و تکیه‏ ى به بیرون مرزها غلط اندر غلط است.»

مظفر تاجی افزود: اقتصاد مقاومتى از راهکارهاى کاربردى مقابله با تهدیدها و جنگ اقتصادى دشمنان است. ریاضت اقتصادى با اقتصاد مقاومتى متفاوت است. ریاضت اقتصادى به طرحى گفته مى‏شود که دولت براى کاهش هزینه‏ها و رفع کسرى بودجه به کاهش یا حذف ارائه ‏ى برخى از خدمات و مزایاى عمومى دست مى ‏زند.

خطیب جمعه چناران گفت: براى مقابله با دشمنان در حوزه‏ى جنگ اقتصادى لازم است دولت با هماهنگى دستگاه‏هاى امنیتى و دفاعى قرارگاهى به نام قرارگاه دفاع اقتصادى تشکیل دهد. در این قرارگاه با تجزیه و تحلیل فعالیت‏هاى اقتصادى - که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت مى ‏گیرد، راهکارهاى مقابله و برخورد واکاوى شده و اقدام عملى و به هنگام صورت پذیرد.

وی ضمن دعوت از اقشار مختلف جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: مسأله فلسطین یک ‏بار دیگر در صدر مسائل جهان اسلام قرار گرفته است. جهان اسلام و منطقه غرب آسیا در شرایط حساسى قرار گرفته است. در این برهه حساس، مسأله فلسطین که همراه با معادلات و تحولات جدید و امیدوارکننده ‏اى همراه بوده است، آغاز فصلى تعیین ‏کننده در سرنوشت آرمان فلسطین به شمار مى‏رود. در این بین حمایت از فلسطین در بین امت اسلام و دولت‏هاى اسلامى مى‏تواند به ایجاد مجموعه‏ اى مقتدر، پیشرفته و منسجم اسلامى منتهى شود و نقطه پایانى بر دوران اشغالگرى و ظلم تاریخى بر ملت فلسطین بگذارد.

امام جمعه چناران افزود: مسأله فلسطین امروز اهمیت و فوریت مضاعف یافته و ملت فلسطین حق دارد در این اوضاع، انتظار بیشترى از کشورهاى اسلامى داشته باشد. امروز سرنوشت فلسطین در گرو انجام این وظیفه تاریخى و مسؤولیت دینى همه مسلمانان است.

وی در همین راستا و با اشاره به پیام موشکی غزه به رژیم صهیونیستی گفت: ازجمله پیام‏هایى که حمله به سرزمین‏هاى اشغالى در پى داشت این بود که غزه به‏ دنبال راه حل‏هاى مطرح شده توسط سران کشورهاى اسلامى ازجمله سران عربستان سعودى نیست. محمد بن سلمان در تازه‏ ترین اظهارات خود گفته که فلسطینیان یا باید به راه حل سازش با صهیونیست‏ها تن دهند و معادلات مربوط به صلح را بپذیرند یا باید ساکت شوند و در گوشه‏ اى بنشینند.

ایشان با گرامیداشت قیام 15 خرداد گفت: با شکل ‏گیرى قیام ۱۵ خرداد و طرح اندیشه ‏هاى سیاسى و اجتماعى حضرت امام(ره)، زمینه‏ هاى اولیه شکل‏ گیرى اندیشه حکومت دینى مبتنى بر اصول و مبانى‏ اى همچون نظریه ولایت‏ فقیه شکل گرفت. چرا که در طى سال‏هاى حکومت پهلوى و اقدامات ضد دینى آن و نیز اقدامات روشنفکرانه ضد دینى، این اندیشه ترویج مى‏شد که دین نه ‏تنها توانایى اداره جامعه را ندارد بلکه تنها منحصر به حوزه مسائل فردى و شخصى هست.

خطیب جمعه چناران گفت: اما با شکل ‏گیرى قیام اسلامى و دینى ۱۵ خرداد و در حمایت از سخنرانى‏هاى حضرت امام(ره) که مبتنى بر اندیشه‏ هاى دینى و ناظر به مسائل حساس اجتماعى و نیز اعلام عدم مشروعیت هر حکومت ضد دینى بود، این رویکرد تضعیف شده و

وی ضمن توصیه به بهره برداری و استفاده از شبهای قدر گفت: شب قدر، قطعه ای از زمان است که انسان با آن در ارتباط می باشد. شایسته است انسان، ارتباط صحیح با زمان برقرار کند؛ لذا باید حرکتی را شروع کرد. اولاً باید ارزش زمان را دانست و پی برد. یکی از ارزشمندترین نعمت ها و امانات الهی به بشر، ایام حیات و زندگی اوست که با از دست دادن این نعمت، انسان دچار خسران می شود، مگر اینکه در مقابل هر مقدار از زمان سپری شده، اقدام ارزشمندی انجام گیرد.

مظفر تاجی افزود: شب های قدر فرصتی است برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست، شب قدر، فرصتی است برای پاک کردن ظاهر و باطن از هر آلودگی، شب قدر شب زاری و سبک شدن روح از بار گناهان ورهایی از دوزخ است. فرصتی دوباره برای اظهار شرمساری و پشیمانی از گذشته ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار