نشست هم اندیشی شورای آموزش و پرورش دشتستان برگزار شد

دشتستان ( پانا ) فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش دشتستان گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در میان آحاد جامعه فرهنگیان قابل اعتمادترین اقشار جامعه از دیدگاه مردم نسبت به سایرین هستند.

کد مطلب: ۸۲۶۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم اندیشی شورای آموزش و پرورش دشتستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش دشتستان، دویست و سومین نشست تخصصی شورای آموزش و پرورش دشتستان با حضور فرماندار دشتستان به عنوان رئیس شورا،مدیر آموزش و پرورش دشتستان به عنوان دبیر شورا ،شهردار برازجان ، رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان و سایر اعضای شورا در محل دفتر مدیر آموزش و پرورش دشتستان برگزار شد .

دکتر ارسلان زارع فرماندار دشتستان در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین و تشکر از مدیر آموزش و پرورش دشتستان به جهت پیگیری و اجرای مصوبات جلسات قبل گفت: اطلاع رسانی به موقع در مورد مصوبات آموزش و پرورش و توضیح تصمیمات اتخاذ شده به مردم جهت آگاهی افکار عمومی از طریق رسانه های مختلف و فضای مجازی صورت پذیرد.

وی گفت: مدیریت آموزش و پرورش تدابیری اتخاذ نماید تا مدیران و فرهنگیان نسبت به انعکاس موفقعیت های اکتسابی دانش آموزان و کل مجموعه آموزش و پرورش در سطح جامعه تلاش بیشتری نمایند.

دکتر زارع ادامه داد: مدیران مدارس هیات امنایی و مدارس خاص با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم نسبت به تقسیط شهریه دانش آموزی اقدام نمایند.

ایشان ضمن اشاره به دستورالعمل های بالا دستی دولت و وزارت متبوع در مورد اداره مدارس هیات امنایی بر اساس مشارکت های مردمی و نظرات اعضای شورا اظهار داشت : در سال تحصیلی جدید میزان مشارکت های مردمی در مدارس هیات امنایی مقطع ابتدایی بین یک میلیون و پانصد هزار ریال تا یک میلیون و هفتصد هزار ریال ، در دوره متوسطه اول 10 درصد تا 15 درصد نسبت به سال تحصیلی گذشته ، هنرستان ها 10 درصد افزایش نسبت به سال قبل و مقاطع نظری در دوره متوسطه دوم 10 درصد تا 15 درصد افزایش و با توجه به مناطق کم برخوردار مد نظر قرار گیرد.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان اظهار داشت : فعالیت های فوق برنامه جهت دانش آموزان در ایام تابستان با در نظر گرفتن داشتن اوقات فراغت سالم در کنار یادگیری و توجه به ارتقا فرهنگ عمومی برنامه ریزی و مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

سید حسن لواسانی فرد مدیر آموزش و پرورش دشتستان گفت: امسال نحوه ارسال و دریافت سئوالات امتحانات نهایی به شیوه دریافت الکترونیکی در حوزه های اجرایی دشتستان به صورت مستقیم از مرکز سنجش و حذف اتاق تکثیر به صورت متمرکز انجام می گیرد.

وی افزود: 11 حوزه اجرایی در سطح مدیریت آموزش و پرورش دشتستان جهت برگزاری امتحانات پایان سال در نظر گرفته شده است که با نظارت مستقیم واحد حراست و کارشناسان و مسئولان واحد امتحانات مدیریت به بهترین نحو ممکن امر اجرای امتحانات پایان سال تحصیلی دانش آموزان صورت می گیرد و بازخورد این تلاش های مستمر همکاران نظر مثبت و تقدیر معاون پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل در پی بازدید دیروز ایشان از حوزه های امتحانی و حوزه تصحیح دشتستان را به همراه داشته به نحوی که ایشان دشتستان را یک الگوی مناسب در اجرای امتحانات توصیف نمودند.

لواسانی فرد با اشاره به موفقیت های آموزگاران و دبیران دشتستان در رشته های مختلف از جمله درس پژوهی ،آزمون های علمی و مسابقات ورزشی خاطر نشان کرد: دانش آموزان دشتستان در سی و پنجمین دوره المپیاد ورزشی دانش آموزی استان بوشهر در مجموع مسابقات به مقام قهرمانی استان نائل شده اند همچنین دانش آموزان این شهرستان موفق به کسب 4 رتبه برتر کشوری در سومین دوره مسابقات ساخت و پرواز هواپیمایی گلایدر شده اند که این رتبه ها به همراه سه رتبه برتر دیگر از سایر شهرستان های استان باعث کسب رتبه دومی استان بوشهر در کشور شده است .

مدیر آموزش و پرورش دشتستان اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید بر اساس استقرار پایه دوازدهم در نظام آموزشی جدید جهت ساماندهی 2202 دانش آموز نیاز به احداث 54 کلاس درس جدید و حداقل 16 کارگاه فنی آموزشی با در نظر گرفتن اختصاص و هدایت تحصیلی 40 درصد از دانش آموزان به هنرستان و 60 درصد به رشته های نظری داریم.

وی گفت : جهت تجهیز این کلاس ها به ملزومات اولیه از قبیل صندلی دانش آموزی به تعداد 1300 عدد ،تجهیزات سرمایشی مثل کولر و آب سردکن به تعداد 54 عدد ، همچنین تجهیزات آموزشی همچون کامپیوتر و تابلو های هوشمند به تعداد 150 عدد نیاز به برنامه ریزی و اختصاص بودجه ای مناسب و قابل توجه از طریق وزارت و اداره کل آموزش و پرورش استان و اعتبارات شهرستانی می باشد.

ایشان در پایان گفت: آموزش و پرورش دشتستان جهت برگزاری کلاس های فوق برنامه در ایام تابستان برنامه ریزی های را انجام و با همراهی کانون ها و پژوهش سرای دانش آموزی امسال نیز همچون سال های گذشته روند مطلوبی را جهت اجرای آن به جهت پر نمودن اوقات فراغت دانش آموزان اتخاذ نموده است.

در بخش پایانی این نشست هم اندیشی اعضای شورای آموزش و پرورش دشتستان از محمد حسن آفریدون کارشناس مسئول حراست و جهان فرست کارشناس مسئول امتحانات مدیریت آموزش و پرورش دشتستان به جهت تلاش های ارزنده در برگزاری مطلوب امتحانات پایان سال تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار