برپایی سفره اطعام و افطاری برای روزه اولی ها

تهران (پانا) - مراسم ضیافت معنوی افطاری ساده در جنوب تهران ویژه 500 کودک دختر و پسر همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیه السلام برپا می شود.

کد مطلب: ۸۲۶۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برپایی سفره اطعام و افطاری برای روزه اولی ها

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای خاوران، به منظور اطعام نیازمندان و دستگیری از قشر آسیب دیده جامعه، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و میلاد کریم اهل بیت مراسم افطاری با عنوان سحرخیزان کوچک ویژه روزه اولی ها روز چهارشنبه 9 خردادماه برگزار می ‌شود.

رضا دوستعلی رئیس فرهنگسرای خاوران با بیان اینکه در مهمانی های افطاری خود دعوت از محرومان را فراموش نکنیم تصریح کرد: همه ساله یکی از دلمشغولی های مراکز فرهنگی هنری در این ماه برگزاری ضیافت افطار است.ک

ثواب افطاری دادن به ویژه به نیازمندان و فقرا از بسیاری عبادات ماه رمضان بیشتر است همانطور که پیامبر مکرم اسلام در همین زمینه می فرمایند: "محبوبترین غذا و سفره، سفره ای است که شرکت کنندگان بیشتری خصوصاً از ضعفا و فقرا بر سر آن حاضر باشند.

وی ادامه داد: بر همین اساس به بهانه ولادت کریم اهل بیت عصمت وطهارت حضرت امام حسن مجتبی (ع) جشن بزرگ "سحرخیزان کوچک" ساعت 18 چهارشنبه 9 خرداد ماه با حضور خانواده های شهدا و با مشارکت هیئت جوادالائمه برگزار می شود و با تاسی از سیره ائمه اطهار(ع) همچون سال های گذشته درحرکتی ارزشمند سفره اطعام گشوده می شود.

دوستعلی بیان کرد: دراین جشن که میهمانان اصلی آن حدود 300 دختر و پسر کوچک و روزه اولی مناطق محروم منطقه 15 هستند بخش هایی همچون برگزاری مسابقه، مداحی، سخنرانی، اجرای سرود و اهداء بسته های فرهنگی مذهبی به همراه سفره افطاری ساده در خیابان شهید تاجیک ویژه سحرخیزان کوچک در نظر گرفته شده است.

همچنین جزء خوانی، مسابقه قرانی، برگزاری نماز جماعت و تقدیر از روزه اولی ها از دیگر برنامه های این مراسم می باشد.

علاقه مندان برای شرکت در این مراسم می توانند به آدرس میدان خراسان، خیابان 17شهریور جنوبی، خیابان شهید تاجیک مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33015423 تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار