مدیرسازمان دانش آموزی خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف رمضانیه ی دانش آموزی

بیرجند(پانا) – مدیرسازمان دانش آموزی خراسان جنوبی از برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف رمضانیه ی دانش آموزی ( حلقه ی عشاق ) همزمان با لیالی قدر و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ماه مبارک رمضان خبر داد .

کد مطلب: ۸۲۵۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف رمضانیه ی دانش آموزی

محمد رضا بااطمینان مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی درگفتگوباخبرنگار پانا گفت : مراسم اعتکاف رمضانیه ویژه ی دانش آموزان همزمان با سراسر کشور در این استان نیز برگزار می شود .

وی خاطر نشان کرد: اعتکاف پرورش جسم و جان است، انسان آمیزه ای است از این دو و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود؛ انسان به دنبال سعادت و کمال ، و روح انسان نیز نیازمند نیایش می باشد.

بااطمینان افزود: هدف از برگزاری این مراسم عمق بخشی به نوسازی معنوی، تقویت بنیان‌های دینی، معرفتی و اعتقادی در قالب برنامه‌های فرهنگی و تربیتی است.

مدیر دانش آموزی استان بیان داشت : ورود دانش آموزان یکشنبه مورخ سیزدهم خرداد و خروج آنها چهارشنبه مورخ شانزدهم خرداد است و محل ثبت نام معتکفین عزیز در سازمان دانش آموزی شهرستانها و مناطق ،اتحادیه ی انجمن اسلامی دانش آموزان و سازمان بسیج دانش آموزی شهرستانها و مناطق می باشد .

همچنین ، در همه ی این شهرستانها و مناطق حداقل یک مسجد ویژه ی خواهران و یک مسجد ویژه ی برادران در نظر گرفته می شود .

بااطمینان خاطر نشان کرد : برگزاری سخنرانی معرفتی ، بصیرتی و اخلاقی ، تشکیل حلقه های معرفتی با حضور دانش آموزان و مربیان با موضوعیت ماه مبارک رمضان ، جلسات ختم قرآن و محافل انس با قرآن ، بیان خاطرات شهدا، رزمندگان ، جانبازان ، بیان احکام و معارف ویژه نوجوانان و جوانان ، اجرای مسابقات فرهنگی از جمله بیان احساسات و دلنوشته های دانش آموزان معتکف ، مراسم ادعیه شب های قدر و مناجات ، بر پایی نماز جماعت از جمله برنامه های این شب های عزیز می باشد .

وی درپایان افزود : معتکف شدن در ماه مبارک رمضان شیرین ترین پاداش است و فرصتی مناسب برای عبادت و تهذیب نفس می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار