تشکیل کمیته خیرین در قلب پایتخت

تهران (پانا) - شهردار منطقه 6 تهران از تشکیل کمیته خیرین در این منطقه خبر داد و گفت شهرداری منطقه 6 با استفاده از ظرفیت‌های مردم و خیرین توانسته است به 6000 خانوار نیازمند در سطح این مناطق و مناطق 15، 17 و 20 تهران کمک‌های حمایتی ارائه کند.

کد مطلب: ۸۲۴۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته خیرین در قلب پایتخت

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران ، عظیم بابایی در حاشیه ضیافت افطار برای ایتام منطقه 6 تهران و در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از خیریه‌های فعال در سطح پایتخت، در منطقه 6 تهران استقرار دارند که بر همین اساس، کمیته خیرین در سطح منطقه فعال شده و مشغول خدمت‌رسانی به نیازمندان است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات خیرین خارج از برنامه‌ها و اعتبارات شهرداری است، تصریح کرد: از دو سال قبل، کلیه امور مربوط به رسیدگی به نیازمندان به کمیته خیرین واگذار شده و شهرداری تنها نقش تسهیل‌گر و کمک‌کننده را به این نهادهای خیریه دارد، برای نمونه در پایان سال گذشته و در شب عید امسال، حدود 4000 بسته موادغذایی و البسه با کمک همین خیرین بین نیازمندان توزیع شد یا پیش از ماه مبارک رمضان هم، 2500 بسته حمایتی بین نیازمندان توزیع شد.

شهردار منطقه 6 تهران با اشاره به اینکه علاوه بر کمک‌های حمایتی، خدمات روانشناسی، مشاوره، پزشکی، درمانی و آموزشی نیز به نیازمندان ارائه می‌شود، گفت: در سطح منطقه 6 تهران حدود 500 خانوار نیازمند وجود دارند؛ البته منطقه 6 به عنوان منطقه معین، نیازمندان مناطق 15، 17 و 20 تهران را نیز تحت پوشش دارد که با این حساب، حدود 6000 خانوار نیازمند در سطح پایتخت، از خدمات شهرداری منطقه 6 و خیرین این منطقه بهره‌مند می‌شوند.

وی به برنامه‌ریزی برای توانمندسازی خانوارهای نیازمند اشاره کرد و گفت: کلاس‌های مهارت‌آموزی با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح منطقه تشکیل می‌شود تا زمینه برای اشتغال و توانمندسازی این خانوارها فراهم شود.

شهردار منطقه 6 تهران مهمترین وظیفه این شهرداری را ساماندهی خدمات خیریه‌ها و کمک‌های مردمی برای ارائه به نیازمندان دانست و گفت: علاوه بر کمک به نیازمندان، برنامه‌ریزی صورت گرفته تا برنامه‌های اربعین در مرز شلمچه هم که همه‌ساله توسط شهرداری منطقه 6 انجام می‌شد به خیرین واگذار شود و این خیرین، کارهای لازم را صورت دهند.

فرزاد هنرور، شهردار ناحیه 2 منطقه 6 تهران هم در خصوص برگزاری جشن اکرام ایتام گفت: برای سومین سال متوالی است که این جشن برگزار می‌شود و یک بخشی از ایتامی که در سطح این منطقه تحت پوشش موسسات حمایتی قرار دارند، به همت شهرداری و خیرین مورد اکرام قرار می‌گیرند، 30 نفر از ایتامی که تحت پوشش این موسسات حمایتی هستند، در سطح منطقه ساکن هستند و سایر ایتام هم از مناطق دیگر در این موسسات حضور دارند.

هنرور به ارائه سبدهای حمایتی البسه، اسباب بازی و بسته غذایی برای حمایت از این ایتام در مناسبت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کمیته خیرینی که در سطح منطقه وجود دارند، با هماهنگی موسسات خیریه‌ای که این کودکان را تحت پوشش دارند، به خوبی خدماتی را به این ایتام ارائه می‌کنند و شهرداری ناحیه و منطقه نیز در حدود توان و اختیارات خود به اینها کمک می‌کنند.

وی اختصاص فضای مناسب، بهسازی ساختمان و برخی کمک‌های دیگر را از جمله خدمات شهرداری به این موسسات خیریه دانست و افزود: تلاش شده تا آنچه که شهرداری می‌تواند برای اینها در اختیار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار