معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل:

سرمایه‌گذار فرانسوی در تولید گندم مقاوم به کم‌آبی در اردبیل مشارکت می‌کند

اردبیل (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: با همکاری مشترک مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل با شرکت فرانسوی، تولید ارقامی از گندم که مقاوم به کم‌آبی و امراض مختلف باشند، دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۸۲۴۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذار فرانسوی در تولید گندم مقاوم به کم‌آبی در اردبیل مشارکت می‌کند

اردبیل (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: با همکاری مشترک مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل با شرکت فرانسوی، تولید ارقامی از گندم که مقاوم به کم‌آبی و امراض مختلف باشند، دنبال می‌شود .

بهمن حسین‌زاده در جریان بازدید از مزارع گندم مزارع تحقیقاتی آراللوی اردبیل اظهار داشت: شرکت فرانسوی در تولید رقم پرپتانسیل گندم در اردبیل مشارکت خواهد کرد و باید مسئولان و متولیان امر در استان تلاش کنند تا زمینه این امر را فراهم آورند .

وی بیان کرد: 20 سال گذشته همکاری‌های تنگاتنگی بین مراکز تحقیقاتی استان با یک شرکت فرانسوی با عنوان "فلوریموند دپسرز" صورت گرفته است و هدف از این همکاری معرفی واریته‌هایی از گندم است که بیشترین میزان عملکرد در واحد سطح را داشته و مقاوم به آفات و امراض باشد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: یکی از اهداف اساسی که در این همکاری دنبال می‌شود مدیریت در مصرف بهینه آب کشاورزی است، ما به ارقامی از گندم نیاز داریم که با آب کمتر بیشترین میزان محصول را در واحد

حسین زاده تصریح کرد: با توجه به تغییرات شرایط آب و هوایی در سال‌های گذشته شاهد افزایش رطوبت و بارندگی توام با افزایش درجه حرارت هستیم که همین امر مزارع گندم را برای ابتلا به بیماری زنگ زرد مساعد می‌کند و یکی از اهداف عمده‌ای که در همکاری مشترک مرکز تحقیقات کشاورزی استان با شرکت فرانسوی دنبال می‌شود این است که ارقامی از گندم را معرفی کنند که به این امراض مقاوم باشند .

نمایندگان شرکت فلوریموند دپسرز فرانسه به منظور توسعه کشت ارقام پرپتانسیل و مقاوم به کم‌آبی و زنگ زرد گندم به استان اردبیل سفر کرده‌اند که مشاهده و بررسی کارشناسی وضعیت واریته‌های کشت شده و انتخاب بهترین رقم برای توسعه کشت از اهداف تخصصی تیم فرانسوی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار