مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

با هدف آشنایی با رشته های دانشگاهی، دانش‌آموزان اردبیلی از دانشگاه‌ها بازدید می‌کنند

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی با هدف آشنایی با رشته‌های دانشگاهی محقق اردبیلی و علوم پزشکی از این دانشگاه ها بازدید کرده و با این رشته‌ها بیش از گذشته آشنا می‌شوند.

کد مطلب: ۸۲۴۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
با هدف آشنایی با رشته های دانشگاهی، دانش‌آموزان اردبیلی از دانشگاه‌ها بازدید می‌کنند

احمد ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به مصوبه قبلی شورا در مورد پیگیری برای تغییر قطب کنکور اظهار کرد: ما با استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی در یک قطب هستیم اما دانش‌آموزان ما اقبالی برای انتخاب رشته از دانشگاه‌های کرمانشاه و کردستان نشان نمی‌‌دهند و این خلایی را در پذیرش داوطلبان کنکور به وجود می‌آورد

وی به برگزاری نشست مشترک با مسئولان دانشگاه ها و پیگیری از طریق وزارت علوم برای تغییر قطب استان اردبیل در کنکور اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار اصلاح قطب که باید از طریق وزارت علوم پیگیری شود توسعه و افزایش ظرفیت رشته‌های دانشگاهی متناسب با بازار کار نیز بسیار مهم و ضروری به نظر می‌رسد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: ما تصمیم گرفتیم تا دانش‌آموزان پایه پیش‌دانشگاهی را با هدف آشنایی با رشته‌های دانشگاه محقق اردبیلی در قالب یک اردو به این دانشگاه ببریم تا آنها از نزدیک با رشته‌های این دانشگاه و نحوه ادامه تحصیل بیشتر آشنا شوند .

ناصری برگزاری همایش‌های مختلف و نظرسنجی‌ها بر مبنای علاقمندی دانش‌آموزان را به رشته‌های جذاب دانشگاهی یادآور شد و گفت: امیدواریم متناسب با این مطالبات و اظهارنظر‌ها زمینه برقراری رشته‌های جدید در دانشگاه‌های استان فراهم آید .

وی از احداث پنج اردوگاه در استان خبر داد و افزود: در شهرهای مشگین‌شهر، نمین، لاهرود، گرمی و پارس آباد نسبت به تامین زمین از طریق اراضی ملی اقدام شده و امیدواریم احداث این اردوگاه‌ها جزو مصوبات سفر پیش روی رئیس جمهور قرار گیرد .

دبیر شورای آموزش و پرورش استان در مورد پروژه حیات طیبه به عنوان مجتمع عظیم آموزشی که در شهرک کارشناسان در حال احداث است، تصریح کرد: در بازدیدی که استاندار اردبیل از این پروژه داشت، قرار شد از محل اعتبارات نوسازی این پروژه به سرعت تکمیل شده و بخشی از کمبود فضای آموزشی در مرکز استان برطرف شود .

ناصری با اشاره به قانون بودجه سال 96 و 97 در تبدیل به احسن فضاهای آموزشی، افزود: ما در استان اردبیل 115 نقطه آموزشی مناسب برای تبدیل به احسن این (فضاها به واحد های تجاری) با هدف درآمدزایی برای آموزش و پرورش را شناسایی کرده‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: از این تعداد 45 نقطه با کروکی مشخص در مرکز استان تعیین شده و اطلاعات آن در اختیار معاونت عمرانی قرار گرفته و در دفتر فنی در حال بررسی و اظهار نظر نهایی است، که در حال بررسی از طریق معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار