فرماندار ری:

ری تاریخ و شناسنامه ایران است

شهرری(پانا)- فرماندار ری گفت: شهر ری برای معرفی تاریخ ایران کافی بوده و به تنهایی تاریخ و شناسنامه ایران است که هویت کشور را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۸۲۳۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ری تاریخ و شناسنامه ایران است

هدایت‌الله جمالی‌پور در دومین جلسه شورای اداری شهرستان ری که با محوریت تصویب روز جهانی ری در سال ٢٠١٩ برگزار شد با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های شهرری استفاده خوبی نشده است، بیان کرد: برخی از ناآگاهی‌ها باعث شدند شهرری در حاشیه تعریف شود و بسیاری از بناهای تاریخی آن از بین برود در صورتی که ظرفیت زیادی داریم که می‌تواند رویداد مهمی را برای تهران رقم بزند.

فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: شاید شهرهای مختلف ایران بیانگر یکی از دوره‌های تاریخی اثرگذار در این کشور باشند اما ری تمام ادوار تاریخی را برمی‌گیرد و بزرگان و تاریخدانان در دنیا به‌ خوبی شهرری را می‌شناسند.

وی با اشاره به تصویب روز جهانی شهرری در سال ۲۰۱۹ خاطرنشان کرد: این امر یک مسئله ملی است و هویت ایران را در سطح بین‌الملل مطرح می‌کند، پس فقط بحث ری در میان نیست، بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی با هم‌افزایی بیشتر می‌توانند شکوه ری را باز پس گیرند.

جمالی‌پور به استقلال ری تأکید کرد و گفت: اصل ۱۰۰ قانون اساسی در تقسیمات کشوری تکلیف ری را روشن کرده است و نمی‌توانیم با چندگانگی عمل کنیم.

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار