مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران خبر داد:

ری مقصد گردشگری سال 2019

شهرری(پانا)- طرح پیشنهادی ری به عنوان مقصد گردشگری سال 2019 جهان توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مطرح و امروز در جلسه شورای اداری شهرستان به تصویب رسید.

کد مطلب: ۸۲۳۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ری  مقصد گردشگری سال 2019

دلاور بزرگ نیا ،مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در این باره گفت:بر اساس این طرح تمامی دستگاه های اجرایی با همکاری فرمانداری ری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران زمینه های این اتفاق مهم در حوزه گردشگری را فراهم خواهند کرد.
وی ادامه داد: بعد از تصویب این طرح، نقشه تفصیلی آن نیز که شامل کارکردها، وظایف و پتانسیل های ری است، تهیه و برای اجرا به سازمان های بین المللی معرفی خواهد شد.
بزرگ نیا افزود: اجرای این طرح نیاز به 200 میلیارد ریال اعتبار دارد که در ردیف بودجه اعتباری شهرستان ری در نظر گرفته می شود.
وی ادامه داد: باید اصناف و بخش خصوصی به دولت کمک کنند و لازم است تا در ابتدا دبیرخانه آن نیز با تعامل تمامی ارگان ها تاسیس شود.
وی با بیان اینکه نگاه ما به این صنعت باید به صورت درآمدزا باشد، ادامه داد: میراث طبیعی، تاریخی، مادی و معدنی ما می تواند به صورت بسته ای به مخاطب ارائه شود.
وی افزود: بسیاری از آیین های مبتنی بر باورهای ما نیز می تواند مهربانی، انسان دوستی را در این صنعت رونق دهد این در حالی رخ می دهد که مسئولان دغدغه این توسعه را داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران افزود: ری به خاطر تاریخ غنی و مشاهیر علمی و فرهنگی می تواند این جایگاه را در جهان داشته باشد.
وی در ادامه گفت: معرفی ری به عنوان مقصد گردشگری جهان برکات اقتصادی زیادی را به همراه دارد که برای تثبیت آن باید یک طرح تفصیلی نوشته شود تا گردشگران حاضر با بازدید از این شهر شوند.
/خبرنگار: زهرا محمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار