رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره ˝ تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی˝/ مرحله کشوری در اواخر تابستان

خبرگزاری پانا: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: نخستین جشنواره تجربیات برتر مدارس با هدف معرفی الگوهای بی بدیل در حوزه سنجش و ارزشیابی در سه مرحله منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در پایان تابستان مرحله کشوری این جشنواره به انجام خواهد رسید.

کد مطلب: ۸۲۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد

عبدالامیر عرفی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا و در پاسخ به این سوال که جشنواره "تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی" با چه هدفی برگزار می شود، اظهار کرد: این جشنواره بخشی را که تاکنون کمتر به آن توجه شده است را نشانه گرفته و آن بحث توجه به ارزشیابی هایی است که به طور مستمر با هدف ارتقای کیفیت آموزشی در طول سال تحصیلی در مدارس صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش برآن شد که از باب تشویق و معرفی الگوهایی که در کشور در این زمینه در مدارس فعال هستند ورود پیدا کند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی به دنبال این است که تجربیاتی را که در زمینه ارزشیابی در سطح مدارس وجود دارد را شناسایی کرده و سپس به عنوان الگو جهت بهره مندی سایر فرهنگیان در سطح مدارس سراسر کشور معرفی کند.

عرفی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشنامه مربوط به برگزاری جشنواره تجربیات برتر اخیراً به استانها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره تجربیات "برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی" در سه بخش فعالیت خواهد داشت، تصریح کرد: در مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و آیین نامه های آموزشی مدارس، درخصوص ارزشیابی در سطح مدارس، قابلیت ها و ظرفیت های قانونی مانند ارزشیابی آغازین، تشخیصی، ادواری و پایانی تعریف شده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: عملکرد مدارس توسط کارشناسان سنجش سراسر کشور در این ارزشیابی ها مورد بررسی قرار می گیرد.

عرفی با بیان اینکه مرحله دوم این جشنواره به ابتکارات و خلاقیت هایی که مدیران، معلمان و فرهنگیان در شیوه های ارزشیابی خود به کار گرفتند و در بهبود کیفیت آموزش موثر بوده است، می پردازد، افزود: تمامی همکاران فرهنگی اعم از مدیر، معلم و همکاران آموزشی می توانند به صورت داوطلبانه در این جشنواره شرکت کنند و تجربیات بی بدیل خود را در بحث ارزشیابی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مرحله سوم جشنواره نیز به طرح ها و پیشنهادهایی درخصوص بالا بردن کیفیت امتحانات می پردازد که قابلیت اجرایی داشته باشند، اظهار کرد: در استانها ستادی با عنوان ستاد "برنامه ریزی جشنواره تجربیات برتر مدارس در حوزه سنجش و ارزشیابی" تشکیل می شود که در راس آن مدیرکل و معاونین آموزشی آموزش و پرورش استان قرار دارد و دبیر جشنواره نیز رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش آن استان خواهد بود.

عرفی با بیان اینکه مدیران موفق استان نیز به عنوان نماینده مدیران در این ستاد حضور خواهند داشت، ادامه داد: وظیفه اطلاع رسانی و انتقال پیام این جشنواره به دیگر فرهنگیان، برنامه ریزی و ساماندهی نیروها و امکانات بر عهده ستاد جشنواره است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: داوری و ارزیابی فعالیت های و خلاقیت های فرهنگیان در سطح مدارس بر عهده کمیته داوری ستاد این جشنواره است.

عرفی با بیان اینکه این جشنواره در سه مرحله مدرسه ای، منطقه ای، استانی و در نهایت مرحله کشوری برگزار می شود، گفت: درصدد هستیم که در شهریور یا مهرماه سال جاری با دعوت از منتخبین استانی که از طریق ستادهای استانی این جشنواره معرفی خواهند شد، مرحله کشوری را برگزار کنیم و از برترین های جشنواره تقدیر به عمل آوریم.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار