هفتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری برگزار شد

شهرری(پانا) - هفتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با محوریت بررسی آسیب های اجتماعی در حوزه طلاق با حضور امام جمعه، فرماندار ویژه شهرستان ری، رییس دانشگاه واحد یادگار امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان شهرستانی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۲۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
هفتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری برگزار شد

در این نشست هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: آموزش های اصولی و عملی ازدواج اگر از سنین نوجوانی و در مراکز آموزشی آغاز شود به طور حتم موجب کاهش طلاق در میان زوجین جوان می شود.
وی تصریح کرد: مراکز آموزشی باید سرفصل های مهارت های زندگی را در برنامه های آموزشی خود قرار دهند و برنامه ویژه ای نیز برای زوجین در آستانه ازدواج داشته باشند چرا که که کاهش آمار طلاق در جامعه موجب پایین آمدن بسیاری از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد و فحشا می شود.
فرماندار ری با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از بد اخلاقی های اجتماعی و فرهنگی حاکم در خانواده ها است، یادآور شد: اکنون و در آستانه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پالایش روح و بازگشت انسان به معنویت است.
امام جمعه شهرری و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری نیز در ادامه این جلسه گفت: سرچشمه بسیاری از نابسامانی های جامعه از خانواده آسیب پذیر و به دور از سبک زندگی دینی آغاز می شود و امروزه برنامه ریزی کلان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معضل طلاق بیش از گذشته احساس می شود.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی از جمله طلاق موضوع پیچیده و ناشناخته ای نیست که نتوان آن را حل کرد، افزود: ظرفیت های فرهنگی موجود در سطح شهرستان و کشور اگر به درستی مدیریت شوند به راحتی می توانند بخش عمده ای از این معضلات و مشکلات را بر طرف سازد.

سپس سید محمد موسوی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری گفت: طرح زندگی آرام با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره)، اداره بهداشت و درمان، اداره بهزیستی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در راستای تحکیم بنیان خانواده اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: این کارگاه ها با سرفصل های حقوق زوجین، بهداشت و سلامت، اخلاق و احکام، روانشناسی و مشاوره قبل و بعد از ازدواج برگزار می شود.
موسوی عنوان کرد: نداشتن مهارت های لازم برای ورود به زندگی، اعتیاد و مشکلات اقتصادی مهمترین عوامل ناپایداری خانواده ها است و بیشترین میزان آمار طلاق نیز در 2 سال اول زندگی مشترک اتفاق می افتد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری اظهار کرد: طرح زندگی آرام به آموزش های لازم در خصوص مهارت زوجین قبل، بعد و حین ازدواج می پردازد و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش چشمگیر طلاق در این شهرستان جنوبی استان تهران در آینده نزدیک باشیم.

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار