مدیر کل دفتر تالیف کتاب‌های درسی در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

بازنگری و به روزرسانی کتاب‌های درسی طبق منویات رهبری و برنامه درسی ملی

خبرگزاری پانا: مدیر کل دفتر تالیف کتاب‌های درسی از بازنگری و به روز رسانی کتب درسی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه درسی ملی خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد علی جمالی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش چقدر در موضوع به روز رسانی کتاب های درسی بر اساس منویات رهبری و این سیاست ها حرکت کرده و بر فعالیت های خود می افزاید، اظهار کرد: مدتی است که طرح بازنگری و به روز رسانی کتب درسی در دستور کار قرار گرفته است و به زودی نتایج تمامی این اقدامات اعلام می شود.

جمالی فرد با بیان اینکه طرح بازنگری و به روز رسانی در برخی کتب درسی به شکل جدی تری پیگیری شده است، تصریح کرد: بحث به روز رسانی کتاب های درسی همواره مورد توجه بوده و بخشی از سیاست های آموزش و پرورش است و پس از این نیز با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تالیف سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش افزود: تمامی تغییر و تحولات محتوای کتاب ها در تمامی مقاطع همسو با برنامه درسی ملی است و تحول بنیادین بر اساس نگرش مذهبی و بومی از مطالبات رهبر معظم انقلاب و جامعه آموزش و پرورش است. همچنین دین محوری ، تقویت هویت ملی ، جامعیت ، اصل اعتبار نقش محوری معلم و مربی از اصول حاكم بر برنامه درسی ملی به شمار می رود.



به گزارش پانا، در بند دوم ردیف شماره 3 سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب به روسای سه گانه و تشخیص مصلحت نظام در خصوص آموزش و پرورش درباره به روز آمد ساختن برنامه های درسی مراکز و دانشگاه های تربیت معلم و شیوه های یاد دهی و یادگیری برای پرورش معلمان تاکید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار