معاون آموزش متوسطه: دانشآموزان علاقهمند به کار آزمایشگاهی به صورت درونمدرسهای تفکیک شوند
تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت که باید دانشآموزان با استعداد و نخبه را گرد هم جمع کرده و برای آنها در محیط های آموزشی یا پژوهش سراها امکانات آزمایشگاهی ایجاد کنیم.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان در آیین پایانی نخستین جشنواره آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی متوسطه اول کشور در خانه معلم شماره یک قم اظهار کرد: باید در مدارس متوسطه دانشآموزانی که به کار آزمایشگاهی علاقه دارند، از بقیه تفکیک شوند.
وی افزود: جداسازی دانشآموزان مستعد فقط منحصر به ایجاد مدرسه مستقل نیست، بلکه جداسازی درون مدرسهای نیز لازم است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید دبیران علوم تجربی سفیران هدایت استعدادهای درخشان باشند گفت: باید دانشآموزان با استعداد و نخبه را گرد هم جمع کرده و برای آنها در محیطهای آموزشی یا پژوهشسراها امکانات آزمایشگاهی ایجاد کنیم.
وی با اشاره به ورود دانش آموزان کشور به فناوریهای جدید مانند صنعت نانو افزود: طی برگزاری هفت دوره المپیاد نانو ۳۵ هزار تن از دانشآموزان متوسطه کشور در آن شرکت کردند.
زرافشان گفت: در حالی که در دنیا در مقطع کارشناسی ارشد و بر پایه رشتههایی مانند متالوژی و شیمی به عرصه نانو ورود پیدا میکنند، دانشآموزان ما در حوزه نانو زیستفناوری ایدههای ثبت اختراع دارند.
ارسال دیدگاه