یک مسئول کشوری:

نرخ ارز بالاتر از 4200 تومانی عملیات روانی دلالان است

تهران (پانا) - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت ازحقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه نرخ ارز بالاتر از 4200تومانی فقط عملیات روانی دلالان است ،گفت : درآمدهای ارزی بالاتر از نیاز مصرف کشور است.

کد مطلب: ۸۲۰۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
نرخ ارز بالاتر از 4200 تومانی عملیات روانی دلالان است

شهرام میرآخورلو روز شنبه در همایش تجلیل از واحدهای اقتصادی و دستگاه های اجرایی برتر حامی حقوق مصرف کنندگان مازندران در ساری با بیان اینکه تامین ارز با قیمت تعیین شده دولت به راحتی صورت می گیرد و محدودیتی بر اساس قوانین برای تولید کنندگان وجود ندارد، گفت: امروز حتی برای کالاهای اساسی همچنان نرخ ارز 3800تومانی تامین می شود.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت ازحقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاکید کرد که افزایش قیمت کالاها را نباید شاهد باشیم و نرخ ارز فعلی تاثیری در قیمت کالاهای تولیدی داخل نگذاشته است.
وی گفت: بنگاه های اقتصادی با تضمین و اطمینان خاطر می توانند ارز مورد نیاز را با قیمت تک نرخی اعلام شده تهیه کنند.
وی در بخش دیگری به وجود میز خدمت در دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی اشاره کرد و گفت: شورای ارزیابی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به ریاست استانداران همه دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی را زیر ذره بین دارند.
میر آخورلو با بیان اینکه از سال 80 دادن تندیس واحدهای برتر را به بنگاه اقتصادی حامی حقوق مصرف کنندگان اغاز کرده و هر سال سختگیری ها را بیشتر کرده ایم، اظهار داشت: ارزیابی ها به هیچ عنوان سلیقه ای نیست بلکه به عملکرد مالی بنگاه های اقتصادی ، تخلف اقتصادی ، خدمات پس از فروس و رضایتمندی مردم ، صادرات محور بودن و نگاه مصرف کنندگان بستگی دارد.
وی گفت: اینکه امروز تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان یکی از شاخص های برنده شدن مناقصه های شرکت های تولیدی می شود ، نشانه اهمیت ارزیابی صحیح است.
وی به فعالیت 4هزار واحد ملی کشور اشاره کرد و گفت: پارسال 123واحد ملی کشور تندیس حقوق حمایت از مصرف کنندگان را گرفته اند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت ازحقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: 90درصد مردم از عملکرد بازرسان این سازمان در زمینه نحوه رسیدگی به شکایات خود از بازار در بخش های مختلف رضایت دارند.
میرآخورلو افزود: این رضایت مندی براساس تماس های گرفته شده با سامانه 124 به دست آمده است.
وی گفت: بیشترین تماس های گرفته شده طی یکسال گذشته در زمینه کم فروشی، گران فروشی و صادر نشدن فاکتور بوده است.
به گزارش ایرنا در این مراسم از 16واحد تولیدی و 16دستگاه اجرایی و نهاد های دولتی برتر حامی مصرف کنندگان در مازندران تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار