برگزاری آیین اختتامیه ششمین المپیاد آماده طرح دادرس در استان همدان

همدان (پانا) - مرحله استانی ششمین المپیاد آماده طرح دادرس در محل دانشگاه تحقیقات کشاورزی همدان به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۸۲۰۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین اختتامیه ششمین المپیاد آماده طرح دادرس در استان همدان

در این مراسم بهروز کارخانه‌ای، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اهمیت امداد رسانی و کمک به همنوع در دین مبین اسلام، اظهار کرد: توجه به نجات جان انسان ها و ترویج صلح و دوستی از مهم ترین اهداف هلال احمر است که دین مبین اسلام همواره به صلح و دوستی تأکید فراوان داشته است.

کارخانه‌ای افزود: یادگیری مهارت های امدادی در دانش آموزان باعث کاهش خطر، دفاع از خود و خانواده در مواقع بحرانی و به کارگیری دانش مدیریت بحران را در پی خواهد داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز گفت: طرح دادرس در راستای افزایش خطر پذیری و کاهش آسیب در هنگام مواجهه با خطر و حوادث و با همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در مدارس اجرا می شود.

جعفری افزود: استمرار آموزش و حفظ ارتباط سازمان جوانان هلال احمر با مدارس در ارتقای سطح کیفی طرح دادرس موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان در قالب تیم های 14 نفره در آیتم‌های یادگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل حیاتی، شکستگی و آتل بندی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، اطفاء حریق، اسکان چادر، حمل مصدوم و احیای قلبی-ریوی و همچنین آزمون کتبی شرکت کردند.

گفتنی است در ششمین المپیاد آماده طرح دادرس تعداد 9تیم منتخب دختران و 9 تیم منتخب پسران که موفق به کسب مقام اول شهرستان ها، نواحی و مناطق شده بودند، با هم به رقابت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار