رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی : ۴۰ مرکز آموزش دانشآموزان اوتیسم در کشور فعال است
قزوین (پانا) -رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به فعالیت ۴۰ مرکز آموزشی، تخصصی ویژه دانش آموزان مبتلا به اختلال اوتیسم گفت: تلاش داریم تا در همه استانها مراکز جامعی برای آموزش به این دانشآموزان را ایجاد کنیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ،مجید قدمی در مراسم کلنگزنی ساخت نخستین مرکز آموزشی تخصصی اوتیسم در قزوین گفت: از هر ۶۸ کودک یک نفر احتمال ابتلا به اوتیسم را دارد که باید مدارس و مراکز خاصی را برای این دانشآموزان فراهم کنیم.
وی با اشاره به تحصیل ۲ هزار و ۱۰۰ دانش آموز اوتیستیک در مدارس استثنایی کشور اضافه کرد: در استانهایی که فاقد مدارس ویژه هستند با تشکیل کلاس ضمیمه در مدارس استثنایی، این دانشآموزان تحت پوشش قرار میگیرند.
قدمی با اشاره به ۲ طیف با بهره هوشی عادی و پایین در بین کودکان مبتلا به اوتیسم، گفت: دانشآموزان با بهره هوشی عادی در قالب طرح تلفیقی فراگیر در کنار دانش آموزان مدارس عادی تحصیل می کنند.
وی در خصوص کمبود نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی، افزود: برای جبران این مساله نیز علاوه بر درخواست سهمیه استخدامی از آموزش و پرورش، به خانواده ها اجازه داده ایم تا ضمن دریافت هزینه های لازم از این سازمان، فرزندان خود را نزد مراکز خصوصی ببرند.
قدمی خاطرنشان کرد: به همین منظور امسال ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای خدمات حمایتی به آموزش و پرورش استثنایی استان ها در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به برنامه های مختلف آموزشی و ورزشی برای دانش آموزان استثنایی در سال جاری، اظهار کرد: بودجه سازمان برای این منظور ۱۵ درصد افزایش یافته و تلاش داریم تا برنامه های مناسبی را در حوزه آموزشی و ورزشی و نیز آموزش های تلفیقی،دوره های ضمن خدمت تخصصی و توسعه آموزش های فنی به مورد اجرا درآوریم.
قدمی با اشاره به ادامه احداث مدارس استثنایی مختلف در سطح استانهای کشور گفت: این سازمان با اجرای طرح آموزش تلفیقی فراگیر به دنبال تحصیل دانش آموزان استثنایی در کنار سایر دانش آموزان مدارس عادی است.
هم اکنون ۱۴۰ هزار دانشآموز در یک هزار و ۵۷۰ مدرسه استثنایی کشور تحصیل میکنند و ۲۳ هزار نفر در کشور آموزش و هدایت دانشآموزان استثنایی را برعهده دارند.
ارسال دیدگاه