سرپرست سازمان پژوهش: تحقق اهداف سند تحول بنیادین، درگرو هماهنگی همه بخش‌های آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به 6 ساحت تربیتی و زیرنظام های مندرج در سند تحول گفت که تحقق اهداف سند تحول بنیادین، درگرو هماهنگی همه بخش‌های آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۱۹۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست سازمان پژوهش: تحقق اهداف سند تحول بنیادین، درگرو هماهنگی همه بخش‌های آموزش و پرورش است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حیدر تورانی با اشاره به 6 ساحت تربیتی مندرج در سند تحول اظهار کرد: بر اساس سند تحول این 6 ساحت عبارتند از: ۱-تربیت دینی و اخلاقی۲- تربیت سیاسی و اجتماعی۳- تربیت زیستی و بدنی۴- تربیت هنری و زیبا شناختی۵- تربیت اقتصادی و حرفه‌ای ۶- تربیت علمی و فناوری که برای تحقق اهداف آن 6 زیر نظام شامل مدیریت و راهبری تربیتی، برنامه درسی، تربیت معلم و تامین منابع انسانی، تامین و تخصیص منابع مالی، تامین فضا و تجهیزات و فناوری وپژوهش وارزشیابی تعریف شده است و باید همه بخش ها با هماهنگی و مشارکت اهداف سند تحول را پیگیری کنند. همچنین در سند تحول بنیادین، محور فعالیت‌های مدارس باید بر پنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر صورت می‌گیرد که تمام اهداف، ماموریت‌ها و چشم انداز سند بنیادین آموزش و پرورش برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است.

وی با اشاره به اهداف قصد شده، اجرا شده و محقق شده افزود: آموزش و پرورش نهادی یکپارچه است و تحقق اهداف تصریح شده در سند تحول نظام آموزشی، درگرو هماهنگی و همکاری همه بخش‌های آن است و اقدامات مستقل بخشی و جزیره ای راه به جایی نمی‌برد. زیرا اگر معلم آموزش کافی ندیده باشد، بهترین محتوا نیز در اختیار وی باشد، ما را به اهداف مورد نظر نمی‌رساند.

تورانی یکی از الزامات تحول بنیادین را تغییر نگرش و تفکر مدیران و عوامل اجرایی دانست و اضافه کرد: آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی اجتماعی است و مدرسه باید کانونِ فرهنگی و تربیتی باشد. همچنین مدیران مدارس باید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود برنامه‌های مدون برای اجرایی کردن سند تحول و تربیت نسل آینده تدوین کرده و معلمان نیز با آموزش های لازم، محیط شاد و با نشاطی برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان فراهم آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار