مازندران باید 32 هزار شغل در سال ۹۷ ایجاد کند

ساری (پانا) - استاندار مازندران با اشاره به تعهد دولت برای ایجاد یک میلیون و ۳۴ هزار شغل در کشور در سال ۹۷، گفت: «سهم استان مازندران ایجاد 32 هزار شغل است که باید با تمرکز رو ی سهم بخش‌ها و شهرهابه این عدد کمی برسیم.»

کد مطلب: ۸۱۹۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مازندران باید 32 هزار شغل در سال ۹۷ ایجاد کند

محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در استانداری برگزار شد، بر کاهش دغدغه بیکاری مردم از طریق توسعه کسب و کار و ایجاد رونق اقتصادی تأکید و اظهار کرد: فرمانداران و بخشداران باید توجه کنند تا به اعتماد مردم در اشتغال‌زایی لطمه وارد نشود.

او افزود: مردم خود باید کارآفرین باشند و دولت برای روان‌سازی جریان تولید اقدام کند.

استاندار مازندران با اشاره به تفاهم‌نامه با دانشگاه علمی کاربردی گفت: دانش‌آموختگان متقاضی کار می‌توانند در دانشگاه‌های علمی کاربردی ثبت‌نام کنند و با مهارت‌آموزی، مهیای ورود به بازار کار شوند.

اسلامی با اشاره به تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ و سهم دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی مازندران از مجموع 74 هزار میلیارد تومان، تصریح کرد: سهم استان مازندران در ایجاد اشتغال از تعهد یک میلیون و ۳۴ هزار شغلی که در سال ۹۷ باید ایجاد شود، ایجاد ۳۲ هزار شغل است.

مقام عالی دولت در مازندران در ادامه تأکید کرد: باید بلا مورد توجه دادن سهم بخش‌ها و شهرها، به این عدد کمی دست پیدا کنیم.

او با اشاره به میانگین ۴۶.۲ درصدی جمعیت روستایی مازندران در مقابل میانگین ۲۶ درصدی جمعیت روستایی در کشور، گفت: تلاش ما بر این است تا با رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال این جمعیت را در روستا نگه داریم.

اسلامی با اشاره به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده در سال گذشته برای اشتغال روستایی، ادامه داد: مبلغی که ابلاغ شد 165 میلیارد تومان و مبلغی که تخصیص داده شد 62 میلیارد تومان بوده است.

او افزود: حدود 7 هزار تقاضا داشته‌ایم که نشانه‌ی استقبال بالای مردم است.

استاندار مازندران در پایان با اشاره به صادرات لبنیات استان و خرید بالای ۸۵ درصد شیر مورد نیاز از خارج استان بر ایجاد پالایشگاه شیر تأکید کرد و گفت: این پالایشگاه بیش از پنج هزار نفر را مشغول به کار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار