یادواره شهدا محل تسویه حساب سیاسی نیست

ساری (پانا) - استاندار مازندران گفت: یادواره شهدا محل تصفیه حساب سیاسی نیست و لازم است برگزاری یادوراه های شهدا در استان دارای تقویم مشخصی باشد.

کد مطلب: ۸۱۹۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدا محل تسویه حساب سیاسی نیست

محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان، بر تدوین سند جامع ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت استان، ذیل سند ملی تاکید کرد و یاد آور شد: برنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سال 97 استان همراه با هدف گذاری ها و مدل اعتباری تدوین و برای تصویب به شورا ارائه شود.

استاندار، با بیان این که انضباط فکری و رفتاری در سایه سند جامع، منجر به نتایجی موثر در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می شود، افزود: برنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سال 97 استان بر اساس سرفصل ها و تکالیف دستگاه ها در این راستا تدوین شود.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به این که زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت، از جهت گیری های اساسی است، تصریح نمود: اعزام کاروان های راهیان نور برای تحقق هدف گذاری های این حوزه نقش مهمی دارد و لازم است مباحث محتوایی در اعزام ها بصورت کیفی تر و موثرتری مورد توجه قرار گیرد و برنامه سازی و کیفیت مدیریت اعزام ها ارتقاء یابد.

اسلامی بر نقش موثر فضای مجازی و ضرورت بهره گیری از ظرفیت های این بخش با برنامه های فضای حقیقی و عملیاتی و جریان سازی این ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: ارزیابی دقیقی از برآیند اعزام اردوهای راهیان نور و میزان تاثیرگذاری بر مخاطبین و نقاط قوت و ضعف آن صورت گیرد.

استاندار، افزود: یک برنامه کیفی منضبط و توام با هم افزایی و تعامل همه دستگاه ها برای بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی به شورا ارایه شود.

وی به نقش بسیار ارزشمند و تاثیرگذار یادواره های شهدا بر ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و عنوان داشت: یادواره های شهدا برای هدف بزرگ و متعالی ترویج فرهنگ ایثار و ایثارگری و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه برگزار می شود و هیچگاه نباید در خدمت هدفی دیگر قرار گیرد، چرا که یادواره شهدا محل تصفیه حساب سیاسی نیست و لازم است برگزاری یادوراه های شهدا در استان دارای تقویم مشخصی باشد.

اسلامی نقش مازندران را با تقدیم بیش از 10 هزار شهید والامقام در دوران دفاع مقدس و گسترش فرهنگ ایثار و ایثارگری ماندگار خواند و بیان داشت: برنامه بازدید و سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران دستگاه ها در برنامه سال 97 لحاظ شود. در این ملاقات ها نباید هیچ خانواده معظم شهید و ایثارگر مورد غفلت قرار گیرد.

گفتنی است، در آغاز این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ولی زاده، مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و کمیته های راهیان نور و فرهنگی و هنری این شورا به ارایه گزارش عملکرد و اقدامات و برنامه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار