در گفت‌وگو با پانا

علیرضا رحیمی: هندبال ایران در قهرمانی آسیا بدون مربی نتیجه بهتری می‌گرفت

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون هندبال اظهار امیدواری کرد که با افزایش هماهنگی میان ملی‌پوشان، هندبال ایران بتواند نتایج بهتری در رقابت‌های آتی به دست آورد.

کد مطلب: ۸۱۹۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا رحیمی: هندبال ایران در قهرمانی آسیا بدون مربی نتیجه بهتری می‌گرفت

علیرضا رحیمی، در گفت‌وگو با پانا درباره انتخاب زوران کاستاراتویچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی هندبال ایران گفت: ما مدت‌هاست گزینه‌های زیادی برای هدایت تیم ملی در نظر داشتیم اما هر بار به دلایلی توافق‌های اولیه انجام نشد. در آخرین مرحله ما به دو گزینه رسیدیم، یکی همین مربی مقدونیه‌ای است که سرمربی تیم ملی شد و دیگری مربی سوئدی بود. رایزنی‌ها با هر دو مربی انجام شد تا در نهایت به زوران رسیدیم. او مربی قابل قبولی است و رزومه خوبی دارد .

وی ادامه داد: این مربی در سال 2014 با تیم باشگاه الجیش به مقام چهارمی رسید و با تیم مقدونیه‌ای که دو دوره هدایت این تیم را برعهده داشته قهرمان اروپا شد. بنابراین مربی‌ای که انتخاب شد از نظر فنی قابل قبول است .

رئیس فدراسیون هندبال در مورد زمان حضور این مربی در ایران گفت: رایزنی‌ها با وزارت ورزش صورت گرفته، مشکل اصلی ما این است که لژیونرهای تیم ملی حضور ندارند و باید زمینه‌ای فراهم شود که اردوهای تیم ملی کامل برگزار شود. با این حال ما در تلاش هستیم تا هر چه سریع‌تر امکان تمرین ملی‌پوشان را فراهم کنیم و این مربی هم به ایران بیاید تا کار آغاز شود .

وی درباره از دست رفتن زمان برای تیم ملی هندبال با تأخیر در انتخاب سرمربی گفت: من چنین نظری ندارم، چرا که ما چند ماه فرصت داریم و با انتخاب مربی و جمع شدن ملی‌پوشان کنار هم خیلی زود می‌توانیم به آمادگی و هماهنگی لازم برسیم. اکنون بهترین هندبالیست‌های ایران در اروپا حضور دارند و از نظر آمادگی در سطح قابل قبولی هستند بنابراین ملی‌پوشان در آمادگی به سر می‌برند و تنها باید با یک مربی کارکشته با یکدیگر هماهنگ شوند تا به موفقیت برسند .

رحیمی تأکید کرد: من به جرأت می توانم بگویم اگر در مسابقات قهرمانی آسیا که ما نتوانستیم صعود کنیم بازیکنان بدون مربی بودند ما نتیجه بهتری می‌توانستیم بگیریم چرا که ما فقط مشکلمان نبود هماهنگی بود .

رئیس فدراسیون هندبال در پایان در مورد انتخاب دستیاران این مربی مقدونیه‌ای گفت: کمیته مربیان در مورد انتخاب دستیار جدید تصمیم‌گیری می‌کند و دلایل خودشان را هم عنوان می‌کنند. البته این به معنی این نیست که من حق هیچ دخالتی ندارم، من هم نظرم را اعلام می‌کنم اما تصمیم‌گیرنده‌های اصلی کمیته‌های فدراسیون هستند و آنها هستند که تشخیص می‌دهند چه کسانی کنار این مربی باشند به درد آینده هندبال ایران می‌خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار