عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پانا:

افزایش قیمت داروها قانع کننده نیست/لزوم اختصاص اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها به حوزه دارو

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش یارانه بخش سلامت از محل هدفمندی ها گفت: می بایست ردیفی از این اعتبار به حوزه دارو تخصیص یابد.

کد مطلب: ۸۱۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه افزایش قیمت دارو در کشور قانع کننده نیست، اظهار داشت: همانطور که می دانید در نشستی که از سوی اعضای کمیسیون بهداشت با وزیر بهداشت در جلسات کمیسیون تلفیق برگزاری شد افزایش بودجه بخش سلامت از محل هدفمندی یارانه ها در سال 92 به تصویب رسید اما با توجه به حذف ارز مرجع در حوزه دارو می بایست ردیفی از این اعتبار به تامین دارو اختصاص یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش بودجه بخش سلامت تغییری نکند و به تصویب صحن علنی مجلس برسد.
رستمیان با بیان اینکه طبق قانون برنامه پنجم توسعه کشور باید 10 درصد از محل هدفمندی یارانه ها در بودجه سالانه به بخش سلامت اختصاص یابد، گفت: در این راستا مسئولان حوزه سلامت کشور می بایست قیمت های دارو را بیش از گذشته کنترل کنند تا تمام هزینه دارو بر عهده بیمار قرار نگیرد و در واقع تمام تلاش مسئولان این باشد که قیمت دارو افزایش پیدا نکند و مردم تحت فشار نباشند.
این عضو کمیسیون بهداشت پیش از این نیز پیرامون افزایش قیمت دارو در پی تخصیص ارز مبادله ‌ای به جای ارز مرجع به پانا گفت: دولت برای جبران این هزینه 2200 میلیارد تومان اعتبار برای وزارت بهداشت در نظر گرفته است، اما باید که این اعتبار، مختص دارو نیست و برای بخش‌ های مختلفی از جمله بیمه ‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار