امام‌جمعه کرج، خطاب به اعضای شورای شهر:

به تذکرات توجه کنید / اگر برای مردم کار نکنید، اولین مخالفتان خود من خواهم بود

کرج (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: متأسفانه امروز عزیزان شورای شهر، مسیر غلطی را انتخاب کردند و به‌جای خدمت به مردم، سیاسی و صنفی و بعضاً سودجویانه عمل می‌کنند؛ در خصوص شهردار قبل، فرصت کافی برای فعالیت به او ندادند، بااینکه تذکر دادیم بگذارید کار کند و اگر نتوانست او را طبق قاعده استیضاح کنید، اما به‌جای نظارت، دخالت در اجرا کردند و ثمرات آن را هم دیدند و می‌بینند.

کد مطلب: ۸۱۸۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
به تذکرات توجه کنید / اگر برای مردم کار نکنید، اولین مخالفتان خود من خواهم بود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: امیرالمؤمنین (ع)، در حکمت ۲۲ نهج‌البلاغه، معیار تکریم ارزش افراد نزد خداوند متعال را، نه حسب و نسب عالی و ژن خوب، که میزان برخورداری آدمی از صفت تقوا می‌داند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، در ادامه بحث «جایگاه کار و کارگر از منظر اسلام»، اظهار داشت: کار، جلا دهنده‌ی باطن انسان و مصفّای ضمیر او است و امام صادق (ع)، شرط ثمربخشی آن را، داشتن مهارت، امانت‌داری و خلق خوش توسط شخص عامل و دوری از آلوده شدن کار به دروغ می‌دانند.

امام‌جمعه کرج با بزرگداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت‌ماه، گفت: علامه شهید، مرتضی مطهری، که به‌حق، «معلم انقلاب» است، تمام عمر خود را وقف تعلیم انسان‌ها، بخصوص جوانان و راهنمایی آن‌ها در برابر انحرافات و کژی‌ها نمود.

وی با اشاره به نقش اثرگذار نهاد آموزش‌وپرورش در توسعه‌ی فرهنگی جامعه، خاطرنشان ساخت: معلم، مهم‌ترین نقش را در به ثمر رسیدن اهداف بلند آموزشی و پرورشی به عهده دارد و باید به کارایی او و توانایی‌اش در پرورش انسان‌های در تراز و با نِصاب لازم، دقت کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر لزوم ارتقای جایگاه معلم در جامعه، تصریح کرد: با توجه به اهمیت نقش و نگاه ویژه‌ی فرهنگ دینی ما به امر تعلیم و تربیت، باید جایگاه و اعتبار معلمین ما در سطح جامعه، به‌مراتب بالاتر از سطح کنونی باشد که این مهم، طبق بیان رهبر انقلاب، مستلزم درک اهمیت نقش و جایگاه معلم توسط آحاد مردم و تبیین این نقش توسط رسانه‌ها است.

وی یادآور شد: توجه بیگانگان به نظام آموزشی ما و توطئه‌هایی که در این بستر دارند، نشان از اهمیت بالای این جایگاه و اثرات آن، در نگاه دشمنان دارد و برای ما نسخه‌هایی می‌پیچند که نتیجه‌ی آن‌ها، از بین رفتن فرد و اجتماع و خانواده خواهد بود.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز، با اشاره به بیانات هفته گذشته‌ی رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف، بیان داشت: تذکرات رهبری به دولت و وزیر کار، در خصوص برطرف کردن موانع کار و اشتغال و افزایش ظرفیت تولید و اینکه تنها راه مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن، حمایت از کالای ایرانی، تکیه بر توانایی‌های داخلی و امید نداشتن به بیگانگان است و اینکه دستگاه‌ها از واردات قاچاقی کالا جلوگیری کنند، بخشی از مطالب مهم این دیدارها بود.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی بیکاری اقشار مختلف، قاچاق کالا است که متأسفانه این محصولات قاچاق، ابزار مصرف مردمی هم دارند، لذا همه باید بدانند که در صورت خرید و استفاده از کالای قاچاق در گسترش بیکاری و به‌تبع آن بروز مفاسد اجتماعی و ناهنجاری‌های امنیتی سهیم هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز اظهار داشت: فضای جامعه باید به نحوی باشد که مصرف کالای خارجی -که مشابه ایرانی دارد-، زشت و بد شمرده شود، نه اینکه تفاخر افراد به پوشش و وسایل خارجی‌شان باشد و از رسانه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی، متولیان تبلیغات محیطی و مصرف‌کنندگان از این خدمات، می‌خواهیم که بخشی از ظرفیت خود را به تبلیغ و حمایت از کالای ایرانی اختصاص دهند.

وی با اشاره به ابلاغ سراسری مصوبه دولت در خصوص «عدم خرید و مصرف کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند»، خاطرنشان ساخت: امیدواریم این مصوبه موردتوجه و عمل جدی تمام دستگاه‌ها قرار گیرد که همین مسئله، تأثیرات قابل‌توجهی در گردش چرخ‌های صنعت داخلی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان داشت: محور دیگر بیانات رهبر انقلاب در هفته گذشته، به هراس آمریکا از رویارویی نظامی با ایران و تمرکز تلاش‌های او بر جنگ فرهنگی و اقتصادی علیه ایران اختصاص داشت که وزارت خزانه‌داری آمریکا را هم به‌عنوان مرکز فرماندهی این جنگ معرفی کردند.

وی تصریح کرد: معاونت اطلاعات مالی و تروریسم خزانه‌داری آمریکا، ضمن تحریم مستقیم فعالیت‌های اقتصادی ایران از سال ۲۰۰۵ میلادی در قالب لیست تحریمی آمریکا (SDN)، کشورهای دیگر را نیز به عدم تبادلات مالی با ایران ترغیب می‌کند و آشکارا، در پی نابودی تمام داشته‌های ما است که متأسفانه عده‌ای در داخل، این دشمنی آمریکا را نمی‌بینند و خوش‌بینانه از کنار آن عبور می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به جنگ زرگری غرب در قبال برجام و خیمه‌شب‌بازی‌های اسراییل برای تأثیرگذاری بر تصمیمات آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای، گفت: هم آمریکا و هم اسراییل و هم آژانس هسته‌ای می‌دانند که ایران هرگز نقض برجام نکرده و تمام تعهداتش را نیز به انجام رسانده است.

وی یادآور شد: واقعیت این است که آمریکا از بی‌ثباتی در منطقه خرسند است و با همین هدف، کشورهای منطقه را هم تشویق به مقابله و برخورد با هم می‌کند، درعین‌حال سعی می‌کنند -با کمک اروپایی‌ها- این‌گونه القا کنند که تنها و تنها چیزی که می‌تواند مانع خروج آمریکا از برجام شود، مذاکره‌های جدید بر سر توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران، اضافه شدن بندهای جدید به برجام و تعهدات بیشتر ایران است.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز خاطرنشان ساخت: اگر همین‌گونه که قبلاً توافق شده عمل نشود و شاهد خروج آمریکا از تعهدات خود در برجام باشیم، خروج از معاهده NPT، خواست جدی مردم ایران بوده و عزم مسئولین ما نیز بر همین است که یک کلمه به برجام اضافه نخواهد شد.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با بزرگداشت شیخ صدوق و شیخ کلینی در ۱۵ و ۱۹ اردیبهشت‌ماه، یادآور شد: این بزرگان که ایرانی‌اند، از مفاخر کشور ما و امت اسلامی هستند که متأسفانه عموم مردم ما با این چهره‌ها آشنایی کافی ندارند.

آیت‌الله حسینی همدانی در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در خصوص عملکرد وزیران دولت، گفت: اختیار جابجایی و تغییر وزرای کابینه‌ی دولت در دستان رئیس‌جمهور است و گلایه از عملکرد وزیران در یک تریبون عمومی، لازم نیست.

وی با اشاره به زخمی شدن خبرنگار جمهوری اسلامی در فرانسه، گفت: موضع‌گیری سخنگوی وزارت امور خارجه در قبال این واقعه، آن‌هم در کشوری که خود را مهد آزادی بیان می‌داند، به‌جا و مناسب بود.

امام‌جمعه کرج ضمن بازخوانی مواضع خود در ایام انتخابات شوراهای شهر و روستا، در خصوص لزوم توجه جدی به این نهاد اثرگذار، بیان داشت: این تذکرات داده شد و متأسفانه هم در تعیین صلاحیت‌ها به آن‌ها عمل نشد، یعنی کسانی که صلاحیت کافی داشتند تأیید نشدند و بعضی از آنانی که اصلاً صلاحیت لازم را ندارند، تأیید کردند، هم در رأی دادن‌ها افراد بی‌توجهی کردند و با امیالی که داشتند افرادی را انتخاب کردند که امروز شاهد آثار سوء این رفتارها هستیم و ضرر آن نیز متوجه مردم است.

وی ادامه داد: مکرراً، در مواقف مختلف و در جلسه با برگزیدگان شورا عرض کردیم که بدون توجه با خط فکری و سیاسی افراد، تا وقتی‌که برای مردم کار کنند، موردحمایت ما هستند، اما اگر غیرازاین باشد خود بنده نیز جزو مخالفین خواهم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: متأسفانه امروز عزیزان شورای شهر، مسیر غلطی را انتخاب کردند و به‌جای خدمت به مردم، سیاسی و صنفی و بعضاً سودجویانه عمل می‌کنند؛ در خصوص شهردار قبل، فرصت کافی برای فعالیت به او ندادند، بااینکه تذکر دادیم بگذارید کار کند و اگر نتوانست او را طبق قاعده استیضاح کنید، اما به‌جای نظارت، دخالت در اجرا کردند و ثمرات آن را هم دیدند و می‌بینند.

وی یادآور شد: دوستانی که در شعارهای انتخاباتی تان گفتید که برای تغییر آمده‌اید و به دنبال اصلاح مفاسد و عملکرد بد گذشتگان هستید، فعلاً بازهم از باب تذکر و نصیحت عرض می‌کنیم فرصت خدمت به مردم و اصلاح مشکلات بی‌شمار این شهر کم است، این زمان را هدر ندهید و به نظر مسئولین استان و بخصوص نهادهای امنیتی و نظارتی و قضایی راجع به افرادی که برای مدیریت شهر پیشنهاد می‌دهید، اهمیت بدهید.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت انتخاب شهردار امین، متخصص، متعهد و دارای انضباط مالی برای شهر و تذکرات متعدد به شورای شهر در این خصوص، یادآور شد: احتیاط حکم می‌کند اگر کسی پرونده‌ی مالی داشت یا اگر معروف به بعضی از مفاسد و منکرات بود، مسئولیت بالا و اثرگذاری به او ندهیم.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که جلوی فساد و انحراف گرفته شود و در این مسیر جای تسامح و مسامحه نیست، اظهار داشت: اگر دستگاه امنیتی استان می‌گوید، فرد موردنظر شما انواع صلاحیت‌ها ندارد، دستگاه نظارتی هم همین را می‌گوید، نماینده مجلس هم تأیید می‌کند و دیگران هم با ادله‌ی متقن بر این واقعیت تأکیددارند؛ چرا می‌خواهید وقت مردم را بگیرید و شهر را متضرر کنید؟!

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با بیان اینکه اگر خدای‌نکرده به تذکرات دلسوزان بی‌توجهی بشود، نزد خداوند متعال عذری نخواهیم داشت، خاطرنشان ساخت: بنده موظفم از دستگاه‌های رسمی نظام که کار خود را به‌درستی انجام می‌دهند حمایت کنم و هرگز نگذارم تخلف و خلاف در منطقه صورت دهد و بدانید که اگر به تذکرات به‌حق دستگاه نظارتی توجه نکنید، اولین مخالف و اولین کسی که جلوی کار شما را خواهد گرفت، بنده خواهم بود که البته امیدواریم عزیزان با تدبیر درست، انتخاب مناسبی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار