شهید استاد مطهری :

زیربنای هر اندیشه معنوی، ایمان به خداست

اسلامشهر (پانا)-شهید مرتضی مطهری درشهر مقدس مشهد ودر یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان گشودو پس از تحصیل مقدمات, راهی حوزه علمیه قم شد و از محضر بزرگانی چون آیت الله بروجردی, علامه طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره) بهره برد.

کد مطلب: ۸۱۸۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
زیربنای هر اندیشه معنوی، ایمان به خداست

شهید مرتضی مطهری در فریمان واقع در 75 کیلومتری شهر مقدس مشهدو در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان گشودو پس از تحصیل مقدمات، راهی حوزه علمیه قم شد و از محضر بزرگانی چون آیت الله بروجردی, علامه طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره) بهره برد .

وی فعالانه وارد صفوف نهضت اسلامی شد ودر سال42 توسط ساواک دستگیر و زندانی شد و پس از آزادی نیز تمام هم و غم خود را صرف تشکل نیروهای مبارز و مسلمان و حفظ نهضت از آسیب ها و انحرافات کرد.

استاد شهیدمرتضی مطهری به تبیین فرهنگ اسلامی در جامعه پرداخت و در پایگاه های مختلف مخصوصا حسینیه ارشاد ، مسجد جاوید ، مسجد الجواد(ع) و ... به آگاهی بخشیدن به نسل جوان و دیگر اقشار جامعه ایران پرداخت تا اینکه در سال 1351 توسط ساواک دستگیر و ممنوع المنبر شدند.

با این همه استاد شهید مطهری فعالیت های خود را ادامه داد و رابط اصلی امام امت (ره) در کشور با مردم و گروه های مختلف و هدایت کننده خط فکری نهضت به شمار می رفتند و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی را در شورای انقلاب و ... ایفا نمودند،تا اینکه سرانجام این مبارز خستگی ناپذیر و دانشمند و فقیه عالی مقام مرتضی مطهری دوازدهم اردیبهشت 1358 از فاصله نزدیک و پشت سر هدف گلوله قرار گرفت و چند دقیقه بعد در بیمارستان طرفه واقع در همان نزدیکی به شهادت رسید.

شایان ذکر است ،شهید مطهری دارای خصوصیات منحصر به فردی بود که مهمترین آنها جامعیت ایشان بود به طوریکه در همه صحنه های عملی و نظری حضور فعال داشتندواز ایشان آثار گرانقدری در زمینه های مختلف به جای مانده که همواره تبیین کننده اسلام ناب محمدی (ص) و دارای دقت، ظرافت ، روشن بینی و جامعیت کم نظیری میباشد.

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار