مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران: تجلیل از مقام معلم وظیفه‌ی همه‌ی جامعه است

چهاردانگه (پانا)- مراسم گرامیداشت مقام شامخ معلم با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، رئیس و معاونین اداره آموزش و پرورش چهاردانگه در آموزشگاه شهید وجدانی پاک برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۸۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران: تجلیل از مقام معلم وظیفه‌ی همه‌ی جامعه است

عبدالرضا فولادوند راد، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت حضرت ولیعصر (عج) و گرامیداشت یاد و خاطره معلمانی که در راه تعلیم و تربیت جوانان این کشور زحمت کشیدند، گفت: تجلیل از مقام معلم وظیفه‌ی همه‌ی جامعه است.

وی در ادامه گفت: ما در طول دفاع مقدس پنج هزار شهید معلم و ۳۶ هزار شهید دانش آموز تقدیم نظام کردیم، که معلمین عناصر مدیریتی و شکل دهنده‌ی جنگ بودند و دانش آموزان به عنوان نیروهای پر تلاش جان خودشان را فدا کردند.

فولادوند راد اظهار داشت: معلمین نه تنها در راستای تعلیم و تربیت کوشش کردند، بلکه در برهه های حساس تاریخی نیز ایفای نقش کردند و در قبل از پیروزی انقلاب، نقش روشنگری داشته و مردم را آگاه کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین زندانیان قبل از پیروزی انقلاب را معلمین تشکیل داده بودند، بیان کرد: در دوران پیروزی انقلاب نیز این معلمین بودند که راهپیمایی های بزرگ و کوچک را مدیریت می‌کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران گفت: معلمین بعد از پیروزی انقلاب در پست های کلیدی و حساس ایفای نقش کردند و اینها به خاطر پاک دستی و انقلابی گری این قشر بود.

وی با توضیح اینکه معلم سرمایه های فرهنگی تولید میکند، افزود: سرمایه‌ی فرهنگی در جامعه زیاد شناخته شده نیست زیرا به دلیل مشکلات اقتصادی ما به دنبال سرمایه های اقتصادی بودیم و از سرمایه های فرهنگی و تربیتی غافل هستیم در صورتیکه سرمایه های فرهنگی مهم ترین سرمایه های این کشور است.

فولادوند راد در پایان خاطرنشان کرد: معلم سرمایه‌ی فرهنگی تولید می‌کند اما متاسفانه بعد از اینکه چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته است همچنان خود معلمین از خودشان تجلیل می‌کنند، زیرا جامعه‌ی ما به آن ایثار و از خودگذشتگی دوران انقلاب واقف نیستند.

/خبرنگار: امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار